Jeg er lige blevet færdig med oprettelse af et spritnyt holding, hvor jeg selv er ejer+direktør gennem servicen legaldesk. De har nu rettet min opmærksomhed mod, at der skal laves medarbejdersignatur, digital postkasse osv. Det er jeg igang med, men har det stramt med, at de også skriver, at der deruodver skal laves direktørkontrakt og arbejdsskadeforsikring - på et holdingselskab, hvor der ikke er nogen ansatte!? Kan nogen svare på, om det virkelig kan passe? |
Ja til det hele. Alle aftaler mellem ejer og selskabet skal være dokumenterbare - herunder jo direktørkontrakt, som jo må være helt simpel. Da direktøren anses som ansat (og jo har ansvar for regnskab mm) så er arbejdsskadeforsikring lovpligtig for denne - har man kun ET drift kan man nogen gange få begge CVR numre skrevet å samme police, andre har det nok som deltidsforsikring. Bod for at mangle 5.000 kr + besparelsen over 3 år til forsikringskasse (og visse ting kan tyde på mere kontrol - ex at forsikringstypen skal dække med til finansiering i finanslov)
Der er dermed jo en ansat - den eller de som står som ansvarlig direktør
https://startupadvisejh.blogspot.com/2019/05/arbejdsskade-forsikring-kort.html
Du vil som udgangspunkt også skulle bruge en bankkonto som kan koste lidt - og regnskabsprogram og måske udgift til sambeskatning med drift osv
Digital postkasse kommer automatisk mener jeg men du skal sørge for mail addrese for notifikation af ny post og du skal have en digital signatur for at kunne logge ind både i selskabets e-boks og i virk.dk til årsrapport og evt ændringer og til skat for at lave selvangivelse mm hvert år.
Mange oplever let at holding kan koste 5-10.000 kr med alt - og en del fortryder som også, at de valgte holding som de måske troede gav skattebesparelse personlig - mens andre har stor nytte af det - http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html
vh John Hannover