Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

RKI/afvikling af gældsposter

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Tommerup
Tilmeldt 23. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Fra  posterstyle.dk Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Søger hjælp ang. Regler/lov hvis man står i RKI

Hvis man har en gæld hos RKI som man gerne vil betale ud, men ifølge kreditor vil der gå op til 12 mdr. Før de registere ens betaling og man derfor først bliver slettet derefter, nogen der kender regler/lov om dette er lovligt?

Gælden er hos Danske bank og som nogen ved har de rod i regnskaberne ( dog ikke i denne sag ) og derfor de 12 mdr. Ventetid.

På forhånd tak. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke om jeg forstår dig - men kreditor må ikke vente 12 mdr med at registrere ens betaling og slette i RKI. Hvis virkelig danske bank siger de ikke kan registere en betaling før 12 mdr efter -så er der noget helt sort i det - eller noget vi ikke får forklaret her. De kan absolut ikke registrere RKI uden en regulær gæld og jeg ville gå hårdt til dem, hvis de virkeligt påstår, at de af systemårsager ikke kan afklare gælden før 12 mdr efter den er betalt - og det er ikke lovligt at lade registrering stå i RKI i 12 mdr hvis gæld er betalt - og givet klarer de heller ikke en sag, hvis de påstår, at det er grundet problemer i deres systemer. Det er jo helt sort

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tommerup
Tilmeldt 23. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Fra  posterstyle.dk Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit svar, kender du til noget juridisk ( Link ) hvor det fremgår at der ikke må gå så lang tid. Der er ringet til Danske bank flere gange, og de holder fast i den tidshorisont.

VH.

Lasse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har dem ikke hos mig - men ring til RKI og hør hvad deres regler er for sletning - hvis du kan bevise du har betalt din gæld - de har klare regler for det.
Siger danske bank virkeligt, at de ikke kan konstatere om gælden er betalt før 12 mdr efter du har betalt den??? I så fald ville jeg - selv om jeg er mod shitstorme generelt - starte pressen op - for det ville være vanvittigt og måske bare føre nyt til en historie om manglede orden i gældsopkrævning, men jeg kan næste ikke tro det. Find de journalistet der kørte sagen der viste DB opkrævede fra ældre private mennesker uden grund med totalt systemrod i DB- og giv den til den presse - hvis du er sikker på du har betalt alt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld jeg lige blander mig:

Cookie - John Hannover:
men kreditor må ikke vente 12 mdr med at registrere ens betaling og slette i RKI.

Det er ikke kun DB, der er sløv i betrækket. Også Alm. Brand Forsikring, der i januar 2019 tabte en sag i Fogedretten og at der står i Domsbogen at registrering slettes. Dette er ikke sket endnu. Og der er gået over 12 måneder.

Sagsøgte har prøvet at have flere indover for at få en forklaring, men jeg synes han får en sludder for en sladder.

Samme som trådstarter.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:
Sagsøgte har prøvet at have flere indover for at få en forklaring, men jeg synes han får en sludder for en sladder.

Så må man tage fat i deres juridiske afdeling, for at få sat skub i sagen.

 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)