Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Northern Rock

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til NR. Det var rart at have jer til at give en rimelig rente uden alverdens latterlige gebyrer. Jeg tror desværre ikke andre banker vil give en rente der kan bruges til noget. 

"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:14

> Jeg tror desværre ikke andre banker vil give en rente der kan bruges til noget. 

Nej, det er da ike så underligt - NR kunne jo ikke drive en rentabel forretning med de renter. Godt at de lukker i DK - vi skal satme ikke til at have statsstøttede banker på det danske marked!

Tilmeldt 10. Mar 08
Skrevet kl. 18:40

deMib: Man kan få 4,75% i rente i danskejet bank, det er kun 0,25 mindre end, hvad NR tilbød. I øvrigt gik de ind på det danske marked inden de kom under statsligkontrol, og deres renter blev også fastlagt da banken var privatejet.

Faktisk har er det efter at banken er blevet statsejet, at den lukker i Danmark, og dermed mindre konkurrencen i Danmark. Så endnu engang, har statslig indgriben mindsket konkurrencen.

Jeg har på fornemmelen, at du er imod statsejet banker, det er jeg, og jeg tror heller ikke at ledelsen og størstedelen af medarbejderne i NR ville være statsejet. Jeg havde gerne set, at det havde været en eller flere andre banker som havde overtaget, eller måske at selvskabet var blevet delt op, og "usunde" dele enten lukket ned, eller på anden måned søgt fortsat. Jeg har ikke den store viden om hvordan sådan noget foregår/kan foregå. 

Det burde i øvrigt ikke være svært at give 5% i rente, når man udlåner penge til 12 - 14%. Det er stor rentemarginal, som rigeligt burde kunne tjene penge til banken. 

"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:20

De gik jo ned - eller ville have gjort det, hvis ikke den engelske stat havde grebet ind, så det var åbenbart en rigtig skidt forretning

Tilmeldt 10. Mar 08
Skrevet kl. 19:27

Mikkel deMib Svendsen:
De gik jo ned - eller ville have gjort det, hvis ikke den engelske stat havde grebet ind, så det var åbenbart en rigtig skidt forretning

Det håber jeg ikke, for jeg har fundet at man kan få 5% i rente hos BRF Kredit, og hvis man går ned på den rente, så er der måske nogle hundredetusinde danske boligejere, som kan komme i problemer 

Jeg har dog forstået, at de gik ind på det danske marked med én indlånskonto, fordi NR havde så store udlån at de ikke kunne udlåne mere, og de kunne se at de i Danmark kunne få billige indlån ved at give danskerne en højere rente, end det var muligt som alm. kunde at få dengang i bankerne på det danske marked. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 17:21

Nu er NR jo også kendt for at satse mere end andre banker tør, på især højrisiko aktier. Når markedet så går skidt som nu, er det vel næppe nogen overraskelse det gik galt.. Eik Bank tilbyder iøvrigt alle kunder at komme over til dem, på samme vilkår som de har i NR nu. Så jeg tvivler nu meget på, at det var de 5% der fik glaset til at fylde over...

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Tilmeldt 10. Mar 08
Skrevet kl. 19:26

EIK-banks tilbud er rent PR. De tilbyder ikke noget specielt. For at få de 5% skal du binde pengene ét år, og du skal indsætte en del kroner (50.000 kr.) for at få renten.

Du kan få 5% i rente ved at binde pengene ét år i bange banker, fx. BRF Bank som endda give 4,5% på alm. lønkonto, hvor EIK bank kun giver 3,75%.

Jeg har oprettet konto hos BRF (4,5% + 5% bundet)) til privaten, og hos Nykredit (4% + 4,5% for binding) til virksomhed. Det er ikke NR; men det er bedre end jeg er blevet tilbudt i murstensbankerne. - Pengene bliver så først flyttet engang i april.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)