Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Toldgebyr ved import fra Kina

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Oct 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aminoer.

Jeg er ved at starte en enkeltmandsvirksomhed op, der skal importere og videresælge computerudstyr. Jeg er både moms- og importørregistreret.
Så vidt jeg kan læse mig til, så er toldsatsen på computerudstyr 0%. Vil jeg så stadig blive opkrævet et gebyr på 160 kr. ved Postnord for håndteringen? DHL er også en mulighed for mig, men jeg kan ikke helt gennemskue gebyrene der.

Tak :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

samks:
Vil jeg så stadig blive opkrævet et gebyr på 160 kr. ved Postnord for håndteringen? DHL er også en mulighed for mig, men jeg kan ikke helt gennemskue gebyrene der
det vil du ja  det skal fortoldes og der beregnes importmoms mm - DHL har jo gebyret med i samlet transport så det må du teste dig gennem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Oct 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Så hvis mine produkter bliver sendt enkeltvis vil jeg skulle betale 160 kr. i gebyr pr. produkt lige meget hvad? I så faldt tager det alt overskuddet på mit produkt, og hele ideen falder dermed til jorden.

Siden i går har jeg fundet ud af DHL's gebyr er 125 kr.
Fra København
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 117
Fra  ThunderUSB Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo som udgangspunkt heller ikke nogen idé i at blive importregistreret for at importere én vare af gangen. Har man henblik på videresalg importerer man typisk store partier hver gang. Det du har gang i lyder til forveksling som drop-shipping.

USB-C Hubs, adaptere, kabler til MacBook Pro, iPad Pro, bærbare, tablets billigt på ThunderUSB.dk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

samks:
Så hvis mine produkter bliver sendt enkeltvis vil jeg skulle betale 160 kr. i gebyr pr. produkt lige meget hvad? I så faldt tager det alt overskuddet på mit produkt, og hele ideen falder dermed til jorden.

Siden i går har jeg fundet ud af DHL's gebyr er 125 kr.

ja den som modtager varen vil skulle betale fragt - evt told - evt gebyr og moms ved ankomsten - er man momsregistreret - er momsen en angivelse og ikke en pris (80 reglen ventes borte næste år for helt billige varer) - Er det din kunde der modtager  -så skal denne betale gebyr tolf moms ved ankomst . og bliver sikkert let fornærmet hvis ikke det er meget klart. Besværligt er så også at der skal fortoldes og beregnes moms ud fra DIN pris og ikke prisen fra Kina når det er kunden der evt modtager direkte

At importere enkeltprodukter et af gangen er som udgangspunkt langt dyrere end at finde samme fra DK grossist

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)