Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed mellem ægtefæller

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Oct 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Min hustru oprettede for et par år siden en enkeltvirksomhed, som jeg er kommet med i her fra starten af august. Indtil da havde jeg andet job.

Jeg har ændret min forskudsopgørelse, så den er opdateret med, hvad jeg har tjent fra januar til august.

Vi trækker bare penge ud af virksomheden, som er vores løn.

Ejer vi virksomheden 50/50 når vi er gift ?

Hvad kan bedst betale sig, at vi gør fra januar - skal jeg "ansættes" og have en lønseddel hver måned, eller skal vi bare stå til at få 50/50 på hver vores forskudsopgørelse.. Vi vil jo gerne undgå at en af os rammer topskat.

Har egentlig mange spørgsmål, så søger bare generelt noget feedback fra nogen som måske har stået i samme situation - at have en virksomhed med sin hustru.

PFT
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

RKB:
Ejer vi virksomheden 50/50 når vi er gift
nej din kone ejer den. Du kan være medarbejdende ægtefælle efter de regler der gælder for det, eller du kan ansættes som alle andre - og SÅ få løn - medarbejdende ægte fælle er ikke bare så simpelt som 50/50 - så skulle I have et I/S som er personlig virksomhed for flere ejere

RKB:
Vi trækker bare penge ud af virksomheden, som er vores løn.
løn findes ikke for ejere og hvad de trækker ud har intet med skat at gøre http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

Topskat kan undgåes ved at bruge VSO skattemæssigt (vil kræve revisor for jer vil jeg bedømme) - men virker kun hvis det er fordi resultaterne svinger så der også er dårligere år der kan udlignes - eller ved et ApS eller - via pensionsindbetalinger

Overvej let læst ebog eller paperback om formen - inkl I/S for 2 eller flere  - VSO, ægtefælle osv https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)