Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksisterende gammel hjemmeside -> ny hjemmeside med samme domæne

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 

Jeg har overtaget hjemmeside-posten i den virksomhed, jeg arbejder i. Lige pt. har vi hjemmeside gennem Tangora Mini som ikke længere er tilstrækkeligt til os, og skal derfor flyttes over til Wordpress. Umiddelbart skifter vi webhotel, når den nye hjemmeside skal laves.

 

Jeg vil gerne have, at den gamle hjemmeside er aktiv, mens jeg arbejder på den nye – men den nye skal så med tiden overtage den gamles domæne.

 

Hvordan kan jeg gøre dette? Jeg har umiddelbart ikke rigtig nogen erfaring på feltet, men krydser fingre for, at det er noget, jeg selv kan klare.

 

Fra København
Tilmeldt 6. Mar 14
Indlæg ialt: 26
Fra  yardbird.dk Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er enkelt nok. Du bygger den nye hjemmeside og lægger den på det nye webhotel. Når den er færdig peger du dit domæne til den nye servers ip-adresse

Det vil nok være en god idé at læse lidt op på DNS og nameservers.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

pernillex:
Jeg vil gerne have, at den gamle hjemmeside er aktiv, mens jeg arbejder på den nye – men den nye skal så med tiden overtage den gamles domæne.

Evt. kan den nye (rettet fra gamle) laves offline eller også kan man bruge et subdomæne som SKAL være lukket af for andre end dem der skal se siden og teste den.

pernillex:
Hvordan kan jeg gøre dette? Jeg har umiddelbart ikke rigtig nogen erfaring på feltet, men krydser fingre for, at det er noget, jeg selv kan klare.

I gamle dage kunne man bare åbne Frontpage fra Microsoft og så lave en hjemmeside og det var det. Idag kræver det en hel del mere fordi hvis man laver en fejl et sted så kan man komme galt afsted. Hvis det er en virksomheds hjemmeside så er der meget der kan gå galt. Jeg har arbejdet med webudvikling i over 22 år og ja jeg laver stadig fejl - fejl hvor jeg hurtigt må finde noget internet for at kunne rette det via min mobilforbindelse - det er ikke sjovt når man skifter forbindelse mellem danmark og sverige når man er på vej hjem :D

Mit bedste råd til dig vil være at få nogle der har forstand på det til at lave hjemmesiden for jer - men at du følger med på sidelinien og lære ad den vej. Jeg har set mange eksempler på at man "bare vil selv" men bagefter kommer til en ekspert og SÅ tæller taxameteret.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevin Christensen:
Det vil nok være en god idé at læse lidt op på DNS og nameservers.

Med ikke noget erfaring skal hun SLET ikke begynde at rode med DNS

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Men når jeg skal have købt nyt webhotel, så skal jeg jo så også indtaste et domæne (vores eksisterende/gamle - der endnu ikke skal føre over til det nye) 

 

 

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Den gamle skal netop ikke køre offline, da den stadig skal kunne tilgås, mens den nye laves. 

Den nye hjemmeside skal laves i Divi, så der skal ikke programmering bag :) 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

pernillex:

Men når jeg skal have købt nyt webhotel, så skal jeg jo så også indtaste et domæne (vores eksisterende/gamle - der endnu ikke skal føre over til det nye) 

Når du køber et nyt webhotel så får du ofte en midlertidig adresse du kan bruge mens den nye side bliver lavet. Først når den er helt færdig så kan I skifte over fra det gamle webhotel.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

pernillex:
Den gamle skal netop ikke køre offline, da den stadig skal kunne tilgås, mens den nye laves. 

Min fejl... dårlig ide at svare på et indlæg lige inden frokost :D Mente netop den nye.

pernillex:
Den nye hjemmeside skal laves i Divi, så der skal ikke programmering bag :) 

Har godt hørt om det - men har ikke selv brugt det.

Fra København
Tilmeldt 6. Mar 14
Indlæg ialt: 26
Fra  yardbird.dk Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Kevin Christensen:
Det vil nok være en god idé at læse lidt op på DNS og nameservers.

Med ikke noget erfaring skal hun SLET ikke begynde at rode med DNS



Hej Niels

Hvordan mener du man skal pege domænet på det nye webhotel uden at "rode med DNS"?

Jeg er dog enig i, at det kan være en god idé at købe sig til hjælp hvis man ikke har tid til at sætte sig ind i det. Det kan godt gå galt :-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevin Christensen:
Hvordan mener du man skal pege domænet på det nye webhotel uden at "rode med DNS"?

Hvis hun ingen erfaring har så skal hun bare holde fingrene langt væk fra DNS - især når det er firmaets hjemmeside.

Man skal ikke kun købe sig til hjælp hvis man ikke har tid - men også hvis man ikke ved noget om det. Jeg vil f.eks. ikke begynde at rode med motoren på min bil fordi jeg ikke aner noget om det - men det bruger jeg en mekaniker på. På samme måde skal man ikke begynde at kaste sig ud i en virksomheds hjemmeside før man ved hvad det er man gør.

Og nej... det er ikke bare at downloade Wordpress og finde en template. Der er mange andre ting man skal have styr på med det.

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)