Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opskrivning af virksomhed ulovligt?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Aug 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad mig starte med at sige, at jeg ikke er ekspert på dette område, økonomi, bogføring osv. men laver dog  lidt bogføring i den virksomhed jeg arbejder i. Min chef, som primært sidder med bogføringen, er dog noget tøvende med at lave noget af arbejdet, som han så vil have mig til, med min bruger i økonomi systemet.

Det er specielt fakturaer fra hans andet firma, som der købes vare ind fra. Men varer som købes for 4 gange så højt beløb som deres reelle værdi er. De vare kommer så på “vores” lager, men til en vanvittig høj pris. Det ser rigtig godt ud på vores lagerværdi. Men uden at lyde som amatør og fordi jeg virkelig har dårlig samvittighed, er det så ikke ulovligt? Jeg dokumentere selvfølgelig alt, så jeg ikke får noget i klemme.

Det er vel en måde at få firmaet til at se bedre ud på papiret eller hvad? Jeg ved det er svært på nogle varer at sætte en pris på, men når jeg ved at vores indkøbs pris er 4 gange så højt som varen kan fås til som forbruger på nettet, så der vel noget galt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - som du beskriver det er det klart ulovligt med intern handel der foregår til noget som helst andet end samme pris som varen ellers kan købes og handles til, det er transferpricing  At han beder dig gøre det under din profil, hvis han ellers selv kan lave den slags, tyder på han er mere end vel klar over det. 
Hvordan du så skal håndtere det, kan jeg ikke sige, men det du beskriver, lyder som klar ulovlighed og når du jo godt ved det, så vil du kunne dømmes med for at udføre det desværre. Det vil ikke være et forsvar, at du bare gjorde som du fik besked på.

Mere end at opblæse lager hos jer (som jo modsvarer at den for høje pris) er det at flytte resultat fra jer og over til det andet selskab som del af ulovligheden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)