Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto vs privatkonto

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Feb 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et lille enkeltmandsfirma med en lille, relativt stabil indtægt fra stabil(e) arbejdsgiver(e), og få udgifter til firmaet. Jeg har også lave private boudgifter og et lavt privat forbrug. Jeg fik ikke erhvervskonto i min bank, da jeg havde for lille indtægt. Jeg har nu fået en erhvervskonto i en anden bank. Men ... hvordan skal jeg administrere kontoerne ... Skal jeg få al løn/indtægter ind på erhvervskonto, og så overføre til mig selv som "løn" til min private konto, for at betale private regninger? Nogle udgifter er både til privat og erhverv, hvilket fremkommer i mit lille årsregnskab.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke ret gerne tale om at få løn ind på dit CVR for det vil netop være et område skat kan slå ned på. Hvis det du udfører rent praktisk er lønmodtager arbejde får du skat af momsen og mistet momsfradrag og risiko for bod

Du skal føre regnskab og alene der tage alle erhvervsindtægter ind og alle 100% rene erhvervs - fradragsberettigede udgifter ind

Hvad du siden hæver, sker i mellemregning og påvirker ikke dit resultat eller din skat

Overvej letlæst ebog eller paperback om personlig virksomhed inkl. netop de områder https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Feb 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar :)  Det er ikke lønmodtager arbejde. Jeg er selvstændig og får betaling per opgave, og jeg kan sige ja eller nej til opgaver.
Det hele startede med, jeg ikke fik udbetalt corona kompensation fra Erhvervsstyrelsen før jeg havde en konto knyttet til mit CVR. I min egen bank ville de ikke knytte CVR til en af mine konti, da jeg ikke havde en eksplisit erhvervskonto. Og de ville heller ikke give mig en erhvervskonto.

Jeg fik altså en erhvervskonto i en anden bank, og fik så udbetalt min corona kompensation her.

Det er herfra jeg er usikker på hvordan jeg "bankmæssigt" adminstrerer den private og det erhvervsbaserte økonomi.

Er det nemt at finde svar i din bog?

vh L

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lunalu:

Tak for svar :)  Det er ikke lønmodtager arbejde. Jeg er selvstændig og får betaling per opgave, og jeg kan sige ja eller nej til opgaver.
Det hele startede med, jeg ikke fik udbetalt corona kompensation fra Erhvervsstyrelsen før jeg havde en konto knyttet til mit CVR. I min egen bank ville de ikke knytte CVR til en af mine konti, da jeg ikke havde en eksplisit erhvervskonto. Og de ville heller ikke give mig en erhvervskonto.

Jeg fik altså en erhvervskonto i en anden bank, og fik så udbetalt min corona kompensation her.

Det er herfra jeg er usikker på hvordan jeg "bankmæssigt" adminstrerer den private og det erhvervsbaserte økonomi.

Er det nemt at finde svar i din bog?

vh L

du bogfører blot alt erhverv via erhverskontoen så den stemmer hele tiden når der er penge ind og ud fra erhverv - og bruger din private konto til det private - har du din private som beholdning i regnskabsprogrammet - så laver du bare en ny beholdning du bruger fremover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)