Kan I hjælpe...? Jeg har en bod, hvor jeg har brug for ansatte i en tidsbegrænset periode - på ca. 2,5 mdr. Når jeg skal lave ansættelseskontrakten, er medarbejderen så omfattet af funktionærloven, hvis vedkommende arbejder mere end 8 timer om ugen i boden og beskæftigelsen er salg fra boden?
Kan I hjælpe...? Jeg har en bod, hvor jeg har brug for ansatte i en tidsbegrænset periode - på ca. 2,5 mdr. Når jeg skal lave ansættelseskontrakten, er medarbejderen så omfattet af funktionærloven, hvis vedkommende arbejder mere end 8 timer om ugen i boden og beskæftigelsen er salg fra boden?
Vh
Ida
ja- har ansvar for kassen osv- så vil jeg sige ja til det - det er lovligt at lave dels prøveperiode, dels forhånds tidsbegrænset aftale
Tak. Der bliver jo lavet en tidsbegrænset aftale. Hvordan er det så, hvis medarbejderen "falder" ind under funktionærloven mht. opsigelse o.a. (det er jo aftalt i den tidsbegrænsede aftale)...og er der andre ting der kommer i spil.. sygeløn e.c.t.?
Det ville blive meget langt- men opsigelse er jo som du skriver - aftalt fra start - løn under sygdom er der som udgangspunkt ja med mulighed for medbetaling af det offentlige - men hvis du ex bruger visma dataløn, kan du få alt det helt på plads - feriepenge vil være med - ATP osv - og du skal jo arbejdsgiverregisteres og huske at enten 0 indberette løn hvis du ikke har en sådan, eller afregistrere som arbejdsgiver