Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg tage i timen?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg vil gerne have hjælp til hvad jeg skal tage i timen i dette samarbejde.

Det er en virksomhed jeg har haft møde med da jeg har en virksomhed som hjælper virksomheder med markedsføringsociale medier

Direktøren vil rigtig gerne have mig til at sidde med kunderne, opbygge relationer og sælge deres produkt. (Digitalt produkt på månedsabonnement). Der er tale om et nyt og unikt produkt til håndværkerbranchen. De har flere store kunder inde og har stort potentiale. Der er tale om 8-10 timer per uge, som jeg selv lægger. Det gennem cvr. Og det er timeløn + provision.  

Jeg er 24, har gymnasial uddannelse, et fint cv ift min alder. Erfaring med service, salg, teamledelse. Og har egen virksomhed.

Har i nogle forslag til hvad timeløn + provision skal være?

Dbh Frederik

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget individuelt og derfor svært at sige. Udbud/efterspørgsel. Er du "headhuntet" og han virker til ikke at have en holdning til pengene, så kan du ligge det i hvad du tænker er den højere ende. 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

levi11:

Hej Amino

Jeg vil gerne have hjælp til hvad jeg skal tage i timen i dette samarbejde.

Det er en virksomhed jeg har haft møde med da jeg har en virksomhed som hjælper virksomheder med markedsføring på sociale medier. 

Direktøren vil rigtig gerne have mig til at sidde med kunderne, opbygge relationer og sælge deres produkt. (Digitalt produkt på månedsabonnement). Der er tale om et nyt og unikt produkt til håndværkerbranchen. De har flere store kunder inde og har stort potentiale. Der er tale om 8-10 timer per uge, som jeg selv lægger. Det gennem cvr. Og det er timeløn + provision.  

Jeg er 24, har gymnasial uddannelse, et fint cv ift min alder. Erfaring med service, salg, teamledelse. Og har egen virksomhed.

Har i nogle forslag til hvad timeløn + provision skal være?

Dbh Frederik

Hvis du er selvstændig, så er er der ikke noget der hedder "timeløn" for arbejde for andre. Det hedder timesats, og er noget helt andet.

Fordeling mellem timebaseret og resultatbaseret afregning er altid svær. Ofte er det svært at dokumentere resultaters årsager (eller manglende resultaters årsager). Jeg råder normalt til at afregning skal være timebaseret. Så må opdragsgiver anstrenge sig for at hjælpe dig så godt som muligt, så du kan skabe de bedst mulige resultater pr. leveret time. 

Principielt skal køber være ligeglad med din alder, uddannelse mv., men alene fokusere på hvilken værdi du kan skabe. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart mangler du da, at nogen siger PAS PÅ - Fakturerer du det som her ligner lønmodtagerarbejde - med moms fra CVR - så kan du få skat af momsen og miste momsfradrag
Det er ikke sådan, at man bare kan vælge at fakturere fra CVR Hvis arbejdet ikke er fuldt selvstændigt - ikke bare med den ene risiko at lønnen udebliver mm - så kan du få klare vanskeligheder og det kan arbejdsgiver endnu mere - med mistet fradrag for moms og bod
Er du selv et selskab og ikke personlig virksomhed, kan det være endnu værre - nemlig samlet skat over 100%

https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html

  
Hvad er grunden til du ikke bliver ansat? og løn - tja - lyder som opstart men vel ikke under 60 kr i timen + en realistisk provision som kunne betyde garanti første 3 mdr mindst ?? 6-7000 kr per måned (svarende til 18-20.000 per måned fuldtid) og så må I tage stilling til, om DU - og firmaet mener, at provision giver muligheder nok for begge parter - og forsætte

Du må ikke bare se svar om timepris - men se på, om det vi vil overhovedet er lovligt i forhold til kildeskattelov mm  Det du beskriver - sidde med kunderne - timeløn osv . lugter langt væk af, at du slet ikke må fakturere fra CVR - men at arbejdsgiver vil uden om ferie, ATP opsigelse osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jan 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for svar. Det vil jeg selvfølgelig have med i tankerne.

Det skal siges at det er et ønske fra begge parter at køre gennem CVR. Grunden til at mødet fik plads i første sted er fordi at jeg har en virksomhed der koncentrerer sig om marketing.

Alt arbejdet vil foregå på eget kontor med egen computer og mobil. Timerne lægger jeg selv og det er mig selv der styrer arbejdet. Det eneste jeg får er i princippet produktinfo, info på eksisterende kunder og potentielle kunder. 

Med tiden vil der også komme mulighed for at jeg står for deres marketing. Som jeg jo også hjælper andre kunder med.

Vil du fortsat mene at der kan være tale om lønmodtagerarbejde?

Ift. timepris har de selv lagt ud med 160 pr time + provision. Jeg tænker jeg skal op på over 200. + provision. 

Vh Frederik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)