Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overdragelse af private aktier til Holding

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Sep 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej folkens, nu har jeg længe stille-tilskuer her på Amino - men nu er tiden kommet til at at hoppe på den aktive side!

Jeg står nemlig nemlig med et spørgsmål, som jeg umiddelbart ikke kan finde svar på: aktieoverdragelse.

Jeg ejer i dag en del aktier (alm børsnoteret aktier), men i forbindelse med at jeg skal stifte et Holding selskab, undre jeg mig over om det er muligt at overdrage dem til mit nye Holding selskab?
Pt ligger de i en aktiesprekonto så de bliver i forvejen lagerbeskattet.

Håber I kan hjælpe! :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Persac:
Hej folkens, nu har jeg længe stille-tilskuer her på Amino - men nu er tiden kommet til at at hoppe på den aktive side!

Jeg står nemlig nemlig med et spørgsmål, som jeg umiddelbart ikke kan finde svar på: aktieoverdragelse.

Jeg ejer i dag en del aktier (alm børsnoteret aktier), men i forbindelse med at jeg skal stifte et Holding selskab, undre jeg mig over om det er muligt at overdrage dem til mit nye Holding selskab?
Pt ligger de i en aktiesprekonto så de bliver i forvejen lagerbeskattet.

Håber I kan hjælpe! :)

det sker ved helt alm salg fra dig til holding til dagskurs - fortjeneste til skat for dig - MEN det er da næppe en god ide. Idag har du den lave beskatning i aktiesparerkonto - og selv frie midler har jo en lavere skat privat - end de vil have i holding - før pengene er i DIN lomme. Først lagerbeskattes de, som du er klar over - med 22% og så før de er i lommen på dig med 27/42% af resten mindst = stor del til ren topskat.

Man skal ikke flytte private investering i papirer ind i holding som udgangspunkt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med John i at det normalt ikke giver mening at låne penge til sit holdingselskab for den vej at investere i almindelige børsnoterede aktier.

Når man investerer i aktier i et holdingselskab er det normalt for penge som er tjent i holdingselskabet (f.eks. efter salg af en unoteret ejerandel i et drifsselskab)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)