Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af vrksomhed CVR

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Søger lidt input.

Jeg er ved at etablere en salgs og agentvirksomhed og min tanke er, at først oprette den som enkeltmands virksomhed.
Senere skal den konverteres til Aps.
Men er det er besværlig og bør jeg oprette et ApS fra starten?

Hvis jeg opretter et Holding selskab Aps, kan jeg bruge indskudskapitalen herfra til at oprette Driftsselskabet? Eller er det nye 40.000,-
Og kan Holding selskabet blive oprettet med 20.000 fra mig og 20.000 fra min kone med 50/50 ejerandel eller er det 2 x 40.000,- ved to 50/50 ejere?

På forhånd tak
/Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

jesperu70:
Hej,

Søger lidt input.

Jeg er ved at etablere en salgs og agentvirksomhed og min tanke er, at først oprette den som enkeltmands virksomhed.
Senere skal den konverteres til Aps.

1

Men er det er besværlig og bør jeg oprette et ApS fra starten?

2

Hvis jeg opretter et Holding selskab Aps, kan jeg bruge indskudskapitalen herfra til at oprette Driftsselskabet? Eller er det nye 40.000,-

3

Og kan Holding selskabet blive oprettet med 20.000 fra mig og 20.000 fra min kone med 50/50 ejerandel eller er det 2 x 40.000,- ved to 50/50 ejere?

På forhånd tak
/Jesper

1

ja hvis du er sikker på du vil drive det i ApS form så bør du starte der

2

Ja holding kan stifte drift - men hvert selskab koster jo så også noget at drive - lovpligtig arbejdsskadeforsikring, bank, regnskabsprogramlicens mm og regnskabet er jo mere komplekst. Det er ikke for skat du vil have holding men for ekstra lag af sikkerhed mm

3

ja i kan eje 50/50 ved at stifte med 20 t hver

Både 1 - overvejelsen om hvad der er af fordele og ulemper som enkeltmands og ApS er godt gennemgået i min letlæste e-bog Start up
Det samme er overvejelser og betydning af holding og endeligt er stiftelse af såvel enkeltmands - I/S og selskabsformen ApS i detaljer vist i bogen.
Du kan se indholdsfortegnelse og link til køb HER I LINK

God vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Som jeg har forstået det så skal der revisor/advokat ind over hvis du skal konvertere, så der er altså omkostninger med det vs at gøre det selv fra start af. 

 

Når man søger om Aps på cvr registret, opretter du først en kladde. Det er en god ide, så får man et indtryk af havd man skal forholde sig til. Der kan du se hvordan de spørger til hvordan det skal fordeles og så skriver de tillige lidt om det på deres webside.

   

 

Tilmeldt 4. Sep 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker. og god weekend

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)