Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruger du Adresse-service? Bank vil ikke godkende alligevel :/

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Da jeg har beskyttet privat adresse, giver det ikke nogen mening at jeg bruger min privat adresse som virksomhedsadresse. Jeg ønsker i det hele taget ikke at mine kunder møder op på min privat adresse, ikke at jeg tror det ville blive relevant, men alligevel. Så derfor en fysisk postkasse på anden adresse, som man betaler for, og som så er virksomhedens adresse. 

Det vil banken dog ikke være med til, og ønsker mig pludselig ikke som kunde.

Er det ikke helt lovligt og almindeligt praksis?

Nogen der kender en bank hvor det ikke er et problem?

     

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

GVs:

Hej

Da jeg har beskyttet privat adresse, giver det ikke nogen mening at jeg bruger min privat adresse som virksomhedsadresse. Jeg ønsker i det hele taget ikke at mine kunder møder op på min privat adresse, ikke at jeg tror det ville blive relevant, men alligevel. Så derfor en fysisk postkasse på anden adresse, som man betaler for, og som så er virksomhedens adresse. 

Det vil banken dog ikke være med til, og ønsker mig pludselig ikke som kunde.

Er det ikke helt lovligt og almindeligt praksis?

Det er fuldt ud lovligt. Almindelig praksis; svært at svare på, det anhænger jo af din branche, størrelse på virksomheden, formål med en postkasse ude i byen.

 

En bank er ved lov forpligtet til at "kende sin kunder". Det indebærer, at de skal stille spørgsmålstegn ved alt mistænksomt.

Man skal vist være mere end almindelig naiv for ikke at forstå, en postboks/virksomhedsadresse andetsteds end virksomhedens reelle adresse rejser et rødt flag!

 

Summen af mistænkelige forhold bestemmer om du kan leve om til den enkelte banks retningslinjer for hvidvask.

GVs:

Nogen der kender en bank hvor det ikke er et problem?

Dette "problem" (lidt misvisende at betegne det som et problem) vil du få med alle banker - spørgsmålet er hvor meget den enkelte bank/rådgiver vurderer det mistænkelige forhold.

 

Afslutningsvis; prøv at sætte dig i bankens (måske også dine leverandører og kunders) sted. Hvilket signal sender en postkasse ude i byen til dine interessenter? 

Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. 

hmm, jeg så det jo som mere professionelt at have en egentlig virksomhedsadresse, hvor det at bruge ens privatadresse virker lidt amatøragtigt. Der hvor jeg bor er heller ikke god branding.

Der må jo være nogen det bliver godkendt for, og kan ikke se hvorfor min lille virksomhed skulle være så farlig.

På den anden side, hvis det kan og bliver brugt til hvidvask er det ikke noget jeg vil have med at gøre.     

Uanset hvad giver det dog ikke mening at bruge privatadressen, når jeg samtidig har beskyttet adresse.

Hvis det generelt er suspekt for bankerne, selv for min egen bank som jeg har haft i mange år med sund økonomi, og måske kunder og leverandører, hvordan kommer jeg så videre? 

Er det, det samme issue med et kontorhotel? Det er bare store omkostninger, når jeg ikke er sikker på omsætningen.   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Nu ved jeg ikke hvad du mener med en fysisk postkasse - men kravet er, at det skal være en adresse der er bemandet i arbejdstid normalt så der er personer myndighederne kan kontakte for at få forbindelse til dig - indhente regnskab mm. Er det en sådan virtuel adresse du har, tager de fleste banker sådanne kunder, er det en postbox - så gør de naturligvis ikke, da det er ulogligt

Dertil er det naturligvis helt lovligt for en bank at sige nej til en erhvervskunde. Det er jo private virksomheder, og hvis de synes hvidvaskkontrol eller andet, bliver sværere så må du takke alt det nej de vil

Der er 70 at vælge mellem og er du en attraktiv kunde de kan tjene penge på, så tager de dig naturligvis - men generelt jo altid med krav en ganske meget materiale for erhvervskonto

Du bør også tænke over, hvad kunder synes er troværdigt - en rigtig adresse hvor man fanger DIG personligt hvis det var vigtigt - eller et eller andet telefonservice bureau - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg lidt forvirret :)

Det er ikke en postbox, men en virtuel adresse, men den er så heller ikke bemandet i hverdagen af mig. Jeg kan komme forbi og hente posten eller få det scannet. Nu har jeg ikke brugt dem her, men det kunne fx være https://businesshouse.dk/adresseservice-i-roskilde/

eller https://idealoffice.dk/adresseservice-priser/

Nu sad jeg lige og kikkede på visitkort og flere af dem jeg har er der ikke nogen fysisk adresse på kortet, men henvisning til websiden. Som vel er den moderne adresse i dag.       

     

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Nu ved jeg ikke hvad du mener med en fysisk postkasse - men kravet er, at det skal være en adresse der er bemandet i arbejdstid normalt så der er personer myndighederne kan kontakte for at få forbindelse til dig - indhente regnskab mm. 

vh John Hannover

Det krav kender jeg ikke. Kan du hjælpe med en kilde? 

Det krav kan mange soloselvstændige/freelancere næppe leve op til. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Adressen verificeres i CVR via adresseregister og skal være fysisk kontaktbar. Hvis du mener det med bemandet er det nok ikke andet end at - det skal være en adresse hvor myndighederne kan komme i kontakt med fysiske personer - jo helt korrekt ikke krav om daglig bemanding - det handler bare om at postbox ikke duer - skal være virtuelt kontor (som jo så generelt er bemandet netop i dagtimerne - modsat en postbox Big Smile) Man skal ikke være på sin egen adresse hele dagen nej - men virtuelle hoteller som er alternativet når trådstarter ikke vil bruge hjemmet ER bemandet i alm dagtimer

Uden jeg skal google, er du vel enig i, at adresse i en postbox ikke er lovligt for en virksomhed - det skal være en fysisk adresse (med kontakt mulighed i en eller anden form) Det kan freelancere osv vel let leve op til, fra hjemmet, fra forældre eller fra - bemandet virtuelt kontor 

Jeg kan så nok ikke forstå hvordan virksomhed overhovedet har kunne registreres uden en adresse der kan verificeres som fysisk men i en postbox hvis det virkeligt er tilfældet https://erhvervsstyrelsen.dk/har-du-registreret-adressen-pa-din-virksomhed-korrekt-i-cvr 


vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 12. Apr 19
Indlæg ialt: 15
Fra  Ideal Office ApS Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej GVs

Som der bliver skrevet i ovenstående svar er et virtuelt kontor/ adresse service fuld ud lovligt at benytte, som der bliver skrevet, skal der bare være personale på kontoret som kan kontakte dig, hvorfor en postboks eller lignende ikke er tilladt.

Vi har endnu ikke oplevet at virksomheder registreret på vores adresse ikke har kunne oprette en bank konto af den årsag.

Du kan se på cvr.dk om det virtuelle kontor er registreret jvf. Hvidvaskloven, hvilket det naturligvis skal være.

Hvis du har brug for det vil jeg gerne gennemgå din sag med dig og se om der er noget der gør, at banken skulle være modvillig mht. at havde dig som kunde, når din virksomhed er registreret på et virtuelt kontor hotel.

Du kan skrive til mig på kontakt@idealoffice.dk 

Venlig hilsen

Rico

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hold nu op mand.

Det er da bankens egen sag om de vil om de vil have dig som kunde eller ej. Det har da intet med din adresse at gøre.

Enhver kan jo regne ud at du, såfremt det virkelig var problemet, kunne have din hjemmeadresse og så bare "flytte", hvad vil banken så gøre?

Bliv voksen.

Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideal Office:

Hej GVs

Som der bliver skrevet i ovenstående svar er et virtuelt kontor/ adresse service fuld ud lovligt at benytte, som der bliver skrevet, skal der bare være personale på kontoret som kan kontakte dig, hvorfor en postboks eller lignende ikke er tilladt.

Vi har endnu ikke oplevet at virksomheder registreret på vores adresse ikke har kunne oprette en bank konto af den årsag.

Du kan se på cvr.dk om det virtuelle kontor er registreret jvf. Hvidvaskloven, hvilket det naturligvis skal være.

Hvis du har brug for det vil jeg gerne gennemgå din sag med dig og se om der er noget der gør, at banken skulle være modvillig mht. at havde dig som kunde, når din virksomhed er registreret på et virtuelt kontor hotel.

Du kan skrive til mig på kontakt@idealoffice.dk 

Venlig hilsen

Rico

Tak, nu havde valgt en anden konkurrent til virtuelt kontor/adresse service. Nu bliver jeg dog i tvivl om de lever op til kravene.

Det var dog ikke begrundelsen fra nykredit, hvor beskeden til mig var at det ikke var i overenstemmelse med deres regler/compliance at bruge adresse-service. De ville ikke uddybe nærmere hvorfor de mente at det var så farligt.

De har i det hele taget ikke behandlet mig særlig anstændigt, og de har allerede fået en klage, hvor lederen så rettede op på det og jeg tænkte de får lige en chance mere. Det er der allerede gået tid og bøvl med, og det er min økonomi det handler om før jeg kan komme i gang og måske jeg tillige har miste en kunde på det, så jeg synes ikke det er sjovt.

Jeg kan ikke blive ved med dem og som John skriver der er mange andre banker, så er der kun 69 tilbage? Det går der så ekstra tid og bøvl med, ikke det man har behov, men måske i sidste ende meget godt, for de havde dels ikke den store forståelse for processen og deres erhvervsafdeling havde en lettere arrogant tone. Jeg ville dog have flyttet bagefter, jeg troede blot at jeg kunne komme hurtigere i gang her.

Dog for andre og for din forretning, måske det kunne være interessant at tage fat i deres QA/compliance afdeling eller hvad den nu hedder.  

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)