Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man anvende fakturaer og fortløbende fakturanumre når firmaet skifter navn?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har en faktura fra et firma der er lukket før jeg betalte regningen. Der er nu opstået et nyt APS med næsten sammen navn. Min regning er fra det gamle firma, men arbejdet er udført efter firmaet (også juridisk) skiftede navn.
Er der juridisk korrekt?
På Forhånd tak for svar,
VH Niels
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Navnet er uden betydning. Det vigtige er om det nye firma har samme CVR nr. som det gamle firma.

Noget kunne tyde på at det gamle firma er gået konkurs, er det tilfældet skal pengene betales til kurator.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Teoretisk kan der være snyd - Hvis f.eks det er tvangslukket eller konkurs, og så kan du kontakte kurator (finder du via CVR) og høre om du skal indbetale til denne - da kurator så er eneste der må modtage penge. check det

Hvis det gamle firma efter en konkurs sender regninger ud, og måske beder om betaling til en anden bankkonto så KAN det være galt, men:
Ud over det er lidt underligt - hvis det gamle er fuldt færdiglukket - så er der intet galt som sådan. Fakturaen skal jo komme fra dem du gav ordren og udførte arbejdet, og mere er der så ikke i det. Det er nu næppe helt lukket, for der er sikkert en bank kørende også.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

NielsUSA:
Jeg har en faktura fra et firma der er lukket før jeg betalte regningen. Der er nu opstået et nyt APS med næsten sammen navn. Min regning er fra det gamle firma, men arbejdet er udført efter firmaet (også juridisk) skiftede navn.
Er der juridisk korrekt?
På Forhånd tak for svar,
VH Niels

Du skriver modstridende!

 

Er leverandøren lukket eller har de bare skiftet navn?

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Må man? det lyder som dig selv. Men lad os nu antage at du har rent mel i posen og du blot har modtaget en faktura.

Så kan du da nok regne ud at det er 100% ligegyldigt hvem der udfører arbejdet, det vil juridisk altid være afsenderen af fakturaen som du skal betale. Om firmaet er lukket eller ej, har intet med dig at gøre, men med kurator.

Du handler jo i god tro!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)