Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen løn nævnt i job annoncer

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

HVorfor er det at firmaer ikke skriver hvad lønnen er til et job naar de søger efter nye medarbejdere ?

mvh

anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ofte fordi det enten giver sig lidt - at det er inden for et vist spænd - så man ved, at en sælger tjener mellem x og y kr og de kan få ansøgere der ligger i den lave ende og andre i den høje - eller fordi de ikke vil ud med deres lønniveau offentligt. Under en samtale vil man normalt komme nærmere ind på niveauet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Ja tak for svaret, jeg er ved at se efter nyt job og har endu ikke set en annonce hvor de skriver det. Men der er nok som du beskriver det :-)

Mvh

Anders

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders S:

Hej

HVorfor er det at firmaer ikke skriver hvad lønnen er til et job naar de søger efter nye medarbejdere ?

mvh

anders

Din arbejdskraft er en vare og du konkurrerer med alle de andre ansøgere om at forklare virksomheden at din vare er den bedste til prisen - det er dig der er sælgeren og du skal sætte prisen.

Når du køber ting så ser du på produktet og prisen så du kan beslutte om du vil købe dette. Det er det samme der foregår i en job situation.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er sjobt med forskellen da jeg bor i Frankrig og normalt skriver de her hvad lønnen er i job annoncen men ikke i DK.

Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel fordi at lønnen ofte kan varierer en del afhængig af kompetencer - og ansøgerens forandlingsevner. :)

Mvh. 

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo flere typer løn.

I Danmark er der overenskomst-fastsat løn og der får du hvad der er aftalt, hverken mere eller mindre. Og så er der den, hvor lønmodtageren bestemmer sin pris og så kan det være, at han må give sig og tage imod det tilbudte eller søge videre efter andet job.

Så der er ingen grund til at skrive, hvad lønnen er i annoncen. Det er enten givet på forhånd i faglærte jobs eller til forhandling i de fleste andre jobs. Misforstå mig ikke: Virksomheden ved som regel godt nogenlunde, hvad den vil betale, men det vil de bare ikke skrive i annoncen. 

Fra Bramming
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 155
Fra  B-WEB Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis jeg søger en medarbejder, og har tænkt 30.000kr./mdr. så kan jeg få to problemer:

1. Jeg mister ansøgninger fra folk, som måske er super dygtige, men vil have mere (og som jeg til en samtale ville have givet mere)

2. Jeg mister muligheden for, at skrue lønnen ned til f.eks. 27.000kr. hvis den bedste ansøgning jeg fik, ikke helt lever op til den opslåede stilling.

Gi'r det mening? :)

Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

- og hvis virksomheden kan slippe afsted med at få folk til at arbejde til halv løn af alle andre, så går den så går den attitude.

Ikke at jeg er fan af det, men hvis en kommende kandidat siger 25k, så ville en leder ikke sige hey pjat med dig, du skal da have 35k som alle de andre på dit niveau.      

En anden ting er at løn er meget privat og i Danmark vist meget fortroligt. Får man et job hvor løn har været annonceret offentlig, så vil alle vide hvad man får i løn. Står man så bedre eller dårligere til en ny lønforhandling i sit næste job ?   

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Til alle sammen, jo det giver mening at skjule lønnen saa de stor bedst mht forhandling men træls som ansøger ikke at vide ca hvilket løn niveau et job er  :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)