Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomheds- og samarbejdsstruktur - Uden at være momsregistreret

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 1. Nov 18
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg prøver at finde ud af hvordan jeg kan starte en virksomhed og samarbejde med min mor uden at der behøves og momsregistreres indtil 50.000 kr. 

Angivne faktorer:

Idé: Rengøringsydelser.

Hovedopgaver: - Rengøring, - Markedsføring, - Salg, - Indkøb.

Ønsket virksomhedsstruktur/Aktivitetsforhold: PMV, CPR, (Honorarmodtager).

Er der nogle af jer der ved hvordan overstående kan strikkes sammen, så der kan slippes for momsregistrering indtil 50.000 kroner?

Med venlig hilsen

Bjørn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo bare at sælge så - men husk det er ikke en bundgrænse - og heller ikke hvis I gør det sammen i det som vil være det defacto I/S så er det stadigt samlet 50.000 OG der skal registreres så snart det er åbenlyst I rammer 50.000 kr på nogen som helst 12 mdr periode = normalt når man har let stigning og når 4000 kr per måned Så bliver private kunder måske sure når der kommer moms oven i pludseligt - 

For private er der ikke nogen forskel PMV og CPR da de ikke indberetter - for begge dele skal firmaer indberette - men firmaer er jo ligeglade med moms, så de vil hellere bare have regning med moms normalt - og dermed slippe for honorar indberetning for PMV eller CPR

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 1. Nov 18
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay som jeg forstår det, så kan det være muligt at starte ét PMV hver?

Men hvad med i de tilfælde jeg evt. vil transfererer penge til min mor mod udførelse af visse opgaver (så som fx markedsføring), bliver det problematisk hér?

Og er det tilladt for én PMV virksomhed at benytte sig af honorar-modtagererer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjørn:

Okay som jeg forstår det, så kan det være muligt at starte ét PMV hver?

Men hvad med i de tilfælde jeg evt. vil transfererer penge til min mor mod udførelse af visse opgaver (så som fx markedsføring), bliver det problematisk hér?

Og er det tilladt for én PMV virksomhed at benytte sig af honorar-modtagererer?

ja men så må der ikke arbejdes tæt sammen som var i i virkeligheden et selskab - nemlig de facto interessentskab  - og med nærtstående ville det være risiko at aflønne mor i PMV form for at udføre arbejdsopgaver - det ville næppe ses som selvstændig virksomhed og brud på du ikke må have ansatte og omgåelse af kildeskattelov for:

Nej PMV må ikke have ansatte eller honorar-modtagere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 1. Nov 18
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil vel så sige, at det sikreste er at lave en enkeltmandsvirksomhed eller et I/S? Og hvis jeg så starter med en enkeltmandsvirksomhed med én ansat medarbejder eller flere, så kan jeg skifte om til en PMV, hvis det bliver aktuelt og jeg ikke længerer har ansatte?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke lige skifte over nej. Du kan afregistrere moms - men det er en lidt større process og har du så har køb med momsfradrag skal det ryddes op og ske via skat. Hvorfor vil du så gerne være et PMV - er det kun private kunder du har - for ellers giver det ikke mening?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 1. Nov 18
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige regnet hurtigt på det. Teoretisk set så er det maksimum en besparelse på 12.500 kroner (25% af 50.000), jeg prøver at opnå, så det er selvsagt alt andet lige bedre at starte en enkeltmandsvirksomhed. Det er så bare lige det, at det netop nok især ville give mening at sælge til private, som nok gerne ville undgå momsen uanset. Men det kan jeg vel ikke rigtig gøre noget ved allige vellet og bare håbe at det ikke rigtig påvirker privat-kunderne at de også skal betale moms.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjørn:

Har lige regnet hurtigt på det. Teoretisk set så er det maksimum en besparelse på 12.500 kroner (25% af 50.000), jeg prøver at opnå, så det er selvsagt alt andet lige bedre at starte en enkeltmandsvirksomhed. Det er så bare lige det, at det netop nok især ville give mening at sælge til private, som nok gerne ville undgå momsen uanset. Men det kan jeg vel ikke rigtig gøre noget ved allige vellet og bare håbe at det ikke rigtig påvirker privat-kunderne at de også skal betale moms.

og så er det "kun" 10.000 kr - moms den vej er 20%   40.000 + 25% moms er 50.000 kr som modprøve - de kan få håndværkerfradrag på din regning oftest og du kan jo ikke leve af oms 50000 kr på hver 12 mdr periode formentlig uanset hvad og så har du jo også momsfradrag for momsbelagte udgifter - materialer osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)