Vi er tæt på at lancere vores virksomhed og produkt, men vi kigger på, om vi skal hive en ekstra partner ind i virksomheden inden. Hvordan værdisætter man sin virksomhed, når man ikke har lanceret, ikke tjent penge, ikke har besøgende på sin hjemmeside. Til gengæld har vi udviklet noget unikt software, som dog er mere innovativt end det er teknisk komplekst. Vi har udviklet vores produkt og koncept, som er unikt for det danske marked. Vi har et relativt lille kapitalbehov for at holde driften kørende i starten, hvilket også øger chancen for succes.
Selv ved meget lav prissætning ender vi hurtigt på 400.000-500.000 kr. i værdisætning. Mange vil sikkert mene, det er højt for en virksomhed, der endnu ikke har skabt et eneste salg. Men lavere prissætning giver ganske enkelt ikke mening. Kan man f.eks. tillægge idé, koncept, team og esearch værdi? Bortset fra hvis man har et vildt patent, kan en virksomhed så overhovedet opgøres som værdi inden man har lanceret?
Kort og godt ingen værdi i sig selv som du beskriver det. Det er KUN den værdi du kan overbevise en evt investor om at det er værd at investere, men du kan ikke lave nogen teknisk udregning der giver andet end 0. Der er tonsvis af ideer, værdien ligger generelt i eksekvering
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER