Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aflysning af udlæg er foretaget - nu stævner kundens advokat?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :

En i mit lokale netværk har på netværksmøde fremlagt følgende:

En sag fra 2005, der først kom for retten i 2013 og med dom til dennes side. Der blev foretaget udlæg for beløbet i kundens bil.

Da beløbet nærmede sig kr. 500.000,00 med renter og renters rente, så blev kunden indkaldt til Fogedretten igen.

Kunden fremkom med et tilbud på forlig. Sammenlægning af beløb betalt til advokater, fogedretten osv. accepteredes dette.

Der skulle være møde hos kundens advokat. Denne advokat skulle udfærdige dokumenter.

Da disse var underskrevet, skulle udlæggene slettes. Der var lidt problemer med det, men en kollega til advokaten blev tilkaldt og klarede dette.

Der blev sendt en kopi til advokaten og til kunden med det samme. Advokaten godkendte og lavede en straksoverførsel.

Nu kommer så det underlige. Nu er den i Netværket blevet stævnet for manglende sletning af udlæg? Advokaten har jo godkendt sletningen, da beløbet blev straksoverført.

Hvad hulen gøres nu??

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Som altid: prøv at løse konflikten udenom retten. Kontakt advokaten og hør ham/hende ad. Når du (eller den i dit netværk) er sikker på at du forstår advokaten (fx ved at spørge om I har forstået ham/hende korrekt), kan I prøve at finde en synergisk løsning.

I retssager er der ingen der vinder, udover advokaterne: du må vinde juridisk, men på det personlige område taber du altid.
Jura er opfundet for de, der ikke kan eller vil opføre sig ordentligt, samt deres ofre.

Albert

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Albert

Tak for dit indlæg.

Albert van Harten:
I retssager er der ingen der vinder, udover advokaterne: du må vinde juridisk, men på det personlige område taber du altid.

Det ligger sådan at den i netværket, der har søgt hjælp har fået optaget mødet med kunden og advokaten. Her fremgår tydeligt, at advokaten og kunden har modtaget en kvittering for, at udlæggene er slettede. Derfor overførte advokaten beløbet der blev lavet forlig.

Når der checkes på Tinglysning.dk, så er alle udlæg slettet. Derfor er det underligt, at advokaten nu kan komme med en stævning. Alternativt kan medlemmet i netværket fastholde sit krav på kr. 500.000,00 igen og igen tage udlæg i kundens aktiver.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er -heldigvis- ikke advokat (sorry, advokater der læser med, det er ikke et angreb). Som jeg læser det, så er der her tale om en misforståelse. Hvilket ofte er årsagen til sagsmål, retssager og stævninger. Tænker at det er klogest først at høre hvad der ligger bag den sidste handling, før juridiske trin bliver taget.

Albert

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Albert

Albert van Harten:
Jeg er -heldigvis- ikke advokat

Det er jeg heldigvis heller ikke og jeg undskylder ikke.

Jeg har siden mit sidste svar, fået lov at se dokumenterne og høre den lydfil, der blev optaget ved mødet med kunden og advokaten.

Jeg har derudover tilbudt medlemmet i netværket at tage med i Fogedretten, da vi er 4 ører på dennes side.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det værste er måske, at jeg gerne ville være advokat, da jeg var ca. 14 år gammel. Er kommet på bedre tanker.
Nå men hvis de tilbyder at lade dig høre lydoptagelsen samt se dokumenterne, så er det nok ikke en fejl som sådan, men en ny uoverensstemmelse.

Husk, at fogedretten ikke tager standpunkt i hvem der har ret og hvem der ikke har ret. Det er en civil retssag til. Fogedretten tager (så vidt jeg har forstået det - ret mig hvis jeg tager fejl) kun udgangspunkt i om der kan betales eller ej, og hvis ikke, så kan de frede en for et halvt år ved at imødekomme en insolvenserklæring. Hvornår er fogedretsmødet sat til?

Albert

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altså hvis din bekendte har modtaget pengene, men ikke har slettes dennes tilgodehavende i bilen, er det da naturligt, at kunden anlægger sag og vil have dette gjort. 

Så udlægget i kundens bil skal bare slettes, men det burde jo allerede være sket i forbindelse med modtagelsen af pengene, og den manglende sletning kan påføre kunden tab, som denne nu ønsker dækket...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 07:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fashion-Seller

Tak for dit svar.

Som jeg/vi hørte på den lydfil, som medlemmet afspillede, så har både kunden, advokaten og advokatens kollega sagt, at "kvittering for sletning af udlæg er modtaget". Det var en betingelse for at straksoverførsel kunne ske, høres også på lydfilen.

Så efter kundens og advokatens udtalelser på lydfilen, så er alle udlæg slettet!!.

Det er der hvor vi, i netværket, mener filmen knækker:

En kollega hjalp, således medlemmets udlæg blev slettet. Det kunne han ikke selv, men advokaten hidkaldte en kollega, der kunne slette dem og en kvittering sendte hun også selv til de rette.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Hej Fashion-Seller

Tak for dit svar.

Som jeg/vi hørte på den lydfil, som medlemmet afspillede, så har både kunden, advokaten og advokatens kollega sagt, at "kvittering for sletning af udlæg er modtaget". Det var en betingelse for at straksoverførsel kunne ske, høres også på lydfilen.

Så efter kundens og advokatens udtalelser på lydfilen, så er alle udlæg slettet!!.

Det er der hvor vi, i netværket, mener filmen knækker:

En kollega hjalp, således medlemmets udlæg blev slettet. Det kunne han ikke selv, men advokaten hidkaldte en kollega, der kunne slette dem og en kvittering sendte hun også selv til de rette.

Jamen så sendes den kvittering vel bare ind i sagen, og så er der ikke mere i det.

Hvis der både er en kvittering for betalingen, og en kvittering for annulleringen af udlægget, er det jo mega nemt at sende dette til retten, og dermed enten at få afsluttet sagen, alternativt at vinde sagen...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Hvis der både er en kvittering for betalingen som debitors advokat har foretaget og en kvittering for annulleringen af udlægget, er det jo mega nemt at sende dette til retten, og dermed enten at få afsluttet sagen, alternativt at vinde sagen...

Korrekt. Kvittering er sendt 3 dage efter modtagelse af "Stævning" 5. august 2020, via Minretsag.dk. Men den er ikke at finde nu. Mødet i Retten var idag. Og tiltrods for at det hele er sendt igen, igår, så mener advokaten "at de har deres dokumentation i orden". Heldigvis ligger der en lydfil fra mødet, hvor en ansat fra advokatfirmaet hjælper med at aflyse udlæg og laver kopi til samme PC og email med kvittering sendes til advokat og debitor (der har haft udlæg i en bil). Advokaten går derefter til "bogholder", der foretager en straksoverførsel. Alle er enige om, at sagen nu er afsluttet. Dette høres på lydfilen. Der er indgået et forlig. Fra hovedstol kr. 195.000,00 og 35.500,00 + renter + renters rente til kr. xx.xxx,xx.
Debitor skal som aftalt i Fogedretten, betale advokatens omkostninger. Dette ligger også på lydfilen.

Nu kræver debitors advokat yderligere kr. 3.500,00!!!.

Vi kan se at det nævnte firma har mange anmærkninger på Advokatsamfundet.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)