Hej Amino'er. Håber i kan hjælpe mig. Jeg mangler hjælp til markedføring af mit firma. Min virksomhed udbyder forskellige kurser indenfor førstehjælp, og jeg vil gerne henvende mig til virksomheder i en del af Danmark, og ikke private personer. Jeg er åben overfor alle idéer og råd. Hvilken metode er den bedste? og er der nogen metoder som giver gode respons? Jeg har prøvet at læse nogen af de andre indlæg, men de fleste henvender sig til private personer. Håber nogen kan hjælpe mig med nogen fantastiske ideer. Mvh Per Aaskov |
Per Aaskov:
Hvilken metode er den bedste? og er der nogen metoder som giver gode respons?
Det er næsten obligatorisk at få designet din coporate identity - logo, brevpapir, visitkort og en fiks lille hjemmeside.
Så er der selvfølgelig mulighed for at annoncere i telefonbogen, at annoncere i de magasiner, der læses af din nyhedsgruppe og direct (snail)mail opfulgt af en venlig samtale telefonisk.
I opstartsfasen kan du evt. overveje at få lidt på "cv'et" og nogle kontakter, ved at undervise på diverse aftenkurser billigt - hvis de gør i den slags. Hvem står egentlig for de obligatioriske kurser ifb. med kørekort? Kunne du lave et eller andet smart hold, der samler alle køreskolernes elever på en gang.
Som selvstændig, kan du være ret sikker på, at opleve at smide annoncekroner efter noget som ikke giver det mindste igen. Det kan ikke undgåes - du vil i mange situationer ikke kunne forudse udfaldet af en reklamekampagne. Det er der heller ikke noget galt i, sådan er det med markedsføring. Men du skal virkelig sørge for, at du altid efter en kampagne ved, hvad du har fået ud af det. Ellers kan du blive ved med at ligge din epenge det forkerte sted.
Et let trick henholdsvis offline og online:
Har du en annonce i "Brand Nyt - Februar", så sæt en url i der hedder www.mitfirma.dk/tilbud.
Sæt et andet telefonnummer i end dit hovednummer.
Så kan du se på statistikken om den side er besøgt og hvilken af telefonerne der ringer, er let at holde styr på.
Det behøver ikke koste noget specielt. Find en mobil der stadig virker og opret et abb. ved BiBob eller Telmore. Et par måneder efter kampagnen er færdig, viderestiller du det nummer til dit hovednummer, så du ikke risikere at skuffe nogen pga. det nye nummer.
Ovenstående er selvf. lettest hvis du normalt har en receptionist, og dermed ikke skal rende rundt med en ekstra mobil i lommen men bare have plads til den på skrivebordet.