Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til markedsføring

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Håber i kan hjælpe mig.

Jeg mangler hjælp til markedføring af mit firma. Min virksomhed udbyder forskellige kurser indenfor førstehjælp, og jeg vil gerne henvende mig til virksomheder i en del af Danmark, og ikke private personer.

Jeg er åben overfor alle idéer og råd. Hvilken metode er den bedste? og er der nogen metoder som giver gode respons?

Jeg har prøvet at læse nogen af de andre indlæg, men de fleste henvender sig til private personer.

Håber nogen kan hjælpe mig med nogen fantastiske ideer.

Mvh Per Aaskov

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:55

Per Aaskov:

Hvilken metode er den bedste? og er der nogen metoder som giver gode respons?

Det er næsten obligatorisk at få designet din coporate identity - logo, brevpapir, visitkort og en fiks lille hjemmeside.

Så er der selvfølgelig mulighed for at annoncere i telefonbogen, at annoncere i de magasiner, der læses af din nyhedsgruppe og direct (snail)mail  opfulgt af en venlig samtale telefonisk.

I opstartsfasen kan du evt. overveje at få lidt på "cv'et" og nogle kontakter, ved at undervise på diverse aftenkurser billigt - hvis de gør i den slags. Hvem står egentlig for de obligatioriske kurser ifb. med kørekort? Kunne du lave et eller andet smart hold, der samler alle køreskolernes elever på en gang.

Som selvstændig, kan du være ret sikker på, at opleve at smide annoncekroner efter noget som ikke giver det mindste igen. Det kan ikke undgåes - du vil i mange situationer ikke kunne forudse udfaldet af en reklamekampagne. Det er der heller ikke noget galt i, sådan er det med markedsføring. Men du skal virkelig sørge for, at du altid efter en kampagne ved, hvad du har fået ud af det. Ellers kan du blive ved med at ligge din epenge det forkerte sted.

Et let trick henholdsvis offline og online:

Har du en annonce i "Brand Nyt - Februar", så sæt en url i der hedder www.mitfirma.dk/tilbud.
Sæt et andet telefonnummer i end dit hovednummer.

Så kan du se på statistikken om  den side er besøgt og hvilken af telefonerne der ringer, er let at holde styr på.

Det behøver ikke koste noget specielt. Find en mobil der stadig virker og opret et abb. ved BiBob eller Telmore. Et par måneder efter kampagnen er færdig, viderestiller du det nummer til dit hovednummer, så du ikke risikere at skuffe nogen pga. det nye nummer.

Ovenstående er selvf. lettest hvis du normalt har en receptionist, og dermed ikke skal rende rundt med en ekstra mobil i lommen men bare have plads til den på skrivebordet. 

Tilmeldt 13. Feb 08
Skrevet kl. 12:13

Hej Tommy.

Jeg har indtil nu lavet logo, brevpapir, hjemmeside osv., så det skulle være på plads.

Det er selvfølgelig rigtigt at man ikke kan undgå at smide annoncekroner ud, og det trick du giver er da ideelt til at kontrollere det efterfølgende. Så det takker jeg mange gange for.

Køreskoleeleverne har jeg gang i, men det giver bare ikke ret meget da konkurrencen med de forskellige hjælpeorganisationer er meget hård (Røde Kors, ASF dansk folkehjælp osv.). Derfor ville jeg gerne ud på markedet af virksomheder, hvor disse organisationer er rimelig dyre.

Tror jeg skal have forklaret hvad direct (snail)mail er??

Tak for det indtil nu.

Fra Rødovre
Tilmeldt 16. Nov 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:55
Hej Per, Hvis du på et tidspunkt gerne vil have lavet en kampagne eller andet reklame, så kontakt mig :) (www.tboks.dk)

Jeg giver til alle Aminoer gratis briefing på de 3 første opgaver OG tilbyder at lave layout af 1. opgave gratis, hvis ikke det ønskede resultat opnås!

Jeg har oprettet en tråd herinde. (kig under: "Business-kontakten" Og så kig under: "Jeg har et godt tilbud til dig!" Der ligger min tråd som hedder: Reklame (Logo, flyers, blade, magasiner, visitkort, identitet/profilering...)

Venligst Rikke, Indehaver af Reklamebureauet Tænkeboks
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:04

Per Aaskov:

Jeg har indtil nu lavet logo, brevpapir, hjemmeside osv., så det skulle være på plads.

Køreskoleeleverne har jeg gang i, men det giver bare ikke ret meget da konkurrencen med de forskellige hjælpeorganisationer er meget hård (Røde Kors, ASF dansk folkehjælp osv.). Derfor ville jeg gerne ud på markedet af virksomheder, hvor disse organisationer er rimelig dyre.

Tror jeg skal have forklaret hvad direct (snail)mail er??

Hej Per,

Kanon, at du har styr på al det grundlæggende. I min erfaring hjælper det meget på indtrykket ift. kunder.  

Da jeg tog kørekort var førstehjælpskursus ikke obligatorisk, så det var bare en tanke. Hvis Røde Kors allerede gør detgratis, er der selvfølgelig ingen ide i, at konkurrere med dem

Jeg kender ikke markedet for førstehjælpskurser så godt. Troede egentlig at brandvæsnet/beredskabscentrene sad tungt på sådan noget.

"Direct mail" dækker blot over, at du udsender et salgsbrev til dine kunder og gerne følger op telefonisk. Jeg forvirrede nok lidt med "snail", men det var bare for at gøre opmærksom på at det skulle være den langsomme slags - altså med PostDanmark. At sende salgsbreve per e-mail er jo ikke tilladt, men nok det første mange tænker, når man siger "direct mail".

Fra Nibe
Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 15:56

En ting du kunne gøre er at udvide dit sortiment til at omfatte udstyr til førstehjælpsudstyr og abonoment på dine ydelser. Jeg tænker ombytning af pulverslukkere og så videre. Men en måde at få lidt forbindelser indenfor branchen er måske div fagforeninger da de har tæt kontakt til mange rundt omkring i virksomhederne rundt omkring i landet. Der er jo flere og flere firmaer der har har meget sikkerhedsudstyr liggende i deres biler der er direkte oldnordisk.

Men det vare bare et par forslag til at komme ind på markedet. Men husk nu at konkurrencen på områdert er meget hård.

Tilmeldt 13. Feb 08
Skrevet kl. 16:44

Tak for alle de gode idéer, men jeg tror jeg har formuleret mit spørgsmål forkert, eller også har jeg ikke opfattet Jeres svar som I tiltænkte det.

Jeg mangler idéer/metoder til at komme ud og markedsfører overfor virksomheder på hele fyn, og ikke private personer.

Er der nogen der har erfaring med adresseløs forsendelse med post.dk? og hvad skal man sende ud, for at det ikke lige ryger over skulderen sammen med alle de andre reklamer en virksomhed får?

Findes der andre metoder end adresseløs forsendelse, udover at sende et brev til hver enkelt virksomhed?

Jeg ved det er et hårdt marked og at beredskaber, hjælpeorganisationer og Falck har en stor del af kunderne. Derfor satser jeg på at være en prisklasse under dem, med den samme varer og bedre kvalitet. Hvor der handles, der spilles! :o)

Per Aaskov

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 18:13

Du kan jo også fokusere på, hvordan du kan differentiere dig fra de andre spillere på markedet... Nu ved jeg intet som helst om markedet for førstehjælpskurser - men i gymnasiet var det obligatorisk i 1.g. Det var selvfølgelig en af lærerne der stod for undervisningen. Men umiddelbart manglede undervisningen noget... Der blev udelukkende fokuseret på, hvad der skulle gøres, hvis du var vidne til en ulykke/andet. Men en ting er at vide hvad der skal til - en anden ting er at tænke rationelt og få det gjort i et presset og sindsoprivende øjeblik.

Kunne du tilbyde noget psykologisk forberedelse, som kunne gøre dine kurser bedre end de nuværende?

Det er et skud i tågen - tag det for hvad det er :-)

Derudover; som det nævnes i tråden, kan du tilbyde nogle billige og/eller gratis kurser, for at komme i gang og få noget netværk, nogen referencer/udtalelser og forhåbentligt nogle anbefalinger.

Du skal selvfølgelig også have gang i noget reklame... Har du overvejet nogle fagblade? Evt. finde nogle brancher, som specielt kunne have gavn af dine ydelser - og fokusere på dem i starten. Så kan du jo reklamere i diverse relevante fagblade eller forsøge dig med PR og få dem til at skrive nogle gode artikler om dig og din virksomhed.

Direct mail, Google AdWords og alle de andre mere generelle tiltag kan også benyttes - det er en jungle! Men du må jo forsøge at finde ud af, hvad der på sigt kan gøre mest gavn. 

Bare nogle tanker kort inden weekenden. 

www.nfdesign.dk

Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:36

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 07
Indlæg ialt: 331
Fra  Mødebooking.com Skrevet kl. 14:24

Hej Per,

Har du overvejet at bruge et callcenter til at booke potentiale salgmøder for dig? Vi hos Tigershare-telemarketing har stor erfaring indenfor møde-booking vi kan screene dit marked så du rammer rigtigt første gang, viderehen arbejder vi på et no cure no pay koncept - dvs. du betaler kun for accepterede møder. Vi er lokaliseret i Filippinerne, og kan derfor tilbyde markedts laveste priser.

Se vores hjemmeside www.tigershare-telemarketing.com

Du er velkommen til at kontakte os, hvis du gerne vil have din kalender booked op med potentiale salgsmøderBig Smile

Mvh

Kristian Jørgensen

Tigershare-telemarketing 

Kristian Joergensen
www.moedebooking.com

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)