Hej Per "Hjælp" spø'r du til ? Det er faktisk lige præcist det her, jeg "hjælper" dejlige, initiativrige mennesker med hver eneste dag. Rigitg mange har den gode idè, sikre på at "det her" skal de leve af resten af livet ... og så skal tingene jo altså på et tidspunkt også ud over rampen, så der kommer + på bundlinien. Jeg har gjort det til mit metier at støtte op om iværksættere, coache individuelt i salg og få lagt rette spor for at komme godt på vej ... uden at brænde fingrene for meget. Jeg skifter udbyder på mit domæne i disse timer og er derfor lagt ned lige nu. Du kan ringe til mig: 2218 1220 eller mail'e til mig privat på henrik@familien-oxe.dk. Hører jeg ikke fra dig, så al mulig held og lykke .. Mange Amino-hilsener Henrik Oxe ( Oxe & Co ) / www.oxeogco.dk
|
Hej Per,
Som jeg ser det, så sælger du her noget sikkerhed og tryghed (naturligvis !!), men i lige så høj grad sælger du troværdighed (din egen). Derfor vil en dumping af prisen i forhold til dine konkurrenter meget nemt blive tolket som en devaluering af din ydelse (mange virksomheder drager indledningsvis den slutning, at pris og kvalitet hænger sammen). Måske du i stedet skulle hæve prisen til at ligge liiiigeee en smule over dine konkurrenter......
Men har du ellers en niche, du kan bruge som døråbner (hvad siger din SWAT dig)? Er du Danmarks stærkeste på markedet for mund-til-mund, eller er det åben hjertemassage, du kan gøre bedre end ASF?
Hvis jeg var dig, ville jeg droppe adresseløse forsendelser lige på stedet. Derimod ville jeg bruge kalorier på at spore mig ind på de 50 virksomheder, der ligger tættes på egen adresse, og hvor folk notorisk kommer galt af sted (læste her til aften om et slagteri, hvor en mand kom til at skære sig selv i lyskenen - hvordan fa'en det så end lader sig gøre - men hvor en kollega så reddede denne selv-slagter fra at forbløde, ved at bruge sin førstehjælp. Kollegaen fortsatte tilsyneladende med førstehjælpen helt ind til hospitalet og lægerne udtalte bagefter, at den uheldige mand var død ved forblødning, hvis han ikke havde modtaget øjeblikkelig førstehjælp).
Men tilbage til sagen - disse 50 virksomheder ville jeg på forhånd ringe til og finde ud af, hvem der er sikkerhedschef / -ansvarlig i den pågældende virksomhed.
Dernæst ville jeg så lave et lækkert materiale, der beskriver fordelene ved førstehjælp (måske ligefrem fordelene indenfor deres branche, hvis det er muligt). Husk igen, at kvaliteten i dit materiale giver modtageren en subtil fornemmelse af kvaliteten i din forretning. Spar i den forbindelse IKKE på papirets gram-vægt ved trykning af flyer, brochure el.lign.
Så ville jeg sende disse NAVNGIVNE forsendelser ud i "klumper" af 10 stk og så følge dem op i telefonen (ex. send 10 stk. mandag i uge 1 og følg op onsdag / torsdag. Dernæst send 10 mere mandag i uge 2....og så fremdeles). Efterhånden som jeg snakkede med modtagerne i telefonen ville jeg så notere mig deres kommentarer, så jeg kunne justere mine argumenter i forhold til de næste 10. Og de næste 10. Og...
Samtidig ville jeg indrette hjemmesiden (jeg har ikke set din...), så de besøgende på siden blev mødt af nogle af disse historier fra medierne, hvor første-hjælps-evner har reddet liv. Det er altid en god idé (synes jeg) at fokusere på den løsning eller fordel, man kan få ud af produktet/ydelsen, fremfor at skamrose egne talenter...lad hellere andre folk om det. Husk i den forbindelse reference-udtalelser efterhånden som du får kunderne.
Hvis du vil have fat i mange mennesker på én gang, er det altid en mulighed at stille op på torvet i det lokale stormagasin med en lille briks og en hjertemassage-dukke og så vise folk, hvad du kan. Alternativt få en gratis stand på lokale små-udstillinger i din nærhed, mod at du til gengæld tilbyder arrangørerne at yde gratis første-hjælp, hvis nogle af de besøgende skulle dratte om. Måske også holde første-hjælps-workshops på din egen lille stand, nu du alligevel er der... Ring eventuelt til din lokale TV-station og tilbyd at stille op til første-hjælps-seance, næste gang de laver "Sommer i Haven" eller et andet ud-af-huset-program.
Og til sidst - så bliv ved og ved. Sikkerhed og tryghed er noget af det, som mange virksomheder investerer i, til gavn for medarbejderne. Jeg har selv gennemgået to førstehjælps-kurser i den sidste virksomhed, hvor jeg var ansat til fast hyre, og det var egentligt ret godt. Dog havde jeg håbet på noget med oplæring i evakuering af nødstedte sejlere (inklusiv bjærgning fra helikopter), men "udvidet førstehjælp" var desværre ikke så udvidet :-)
Anyway, god arbejdslyst. Håber, du kan bruge lidt af ovenstående.
De bedste hilsner
Peter