Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 21. May 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg skal til eksamen på tirsdag i iværksætteri, tænkte jeg på om du måske vil svare på nogle spørgsmål, som jeg ikke rigtig synes, jeg kan finde svar på, hverken på internettet eller i mine bøger.





1: Hvorfor er Danmark et godt land at starte sin egen virksomhed i, nu når der ikke er mere støtte fra staten og det offentlige?



2: Hvilke fordele er der ved at have sin egen virksomhed, udover frihed og se hele virksomhedn gro?



3: Udover gå-på-mod, gejst og penge, hvad synes du så der skal til for at strate egen virksomhed?



Håber netop du kan hjælpe mig



Venlig hilsen Merethe 

Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Undskyld mig, men er din drøm at være selvstændig?
I så fald, er spørgsmålene ret nemme at svare på.

som jeg ikke rigtig synes, jeg kan finde svar på, hverken på internettet eller i mine bøger.

Svarene skal komme inde fra, ikke skrevet af efter en bog.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Paul

Hun er elev og skal lave en opgave, så hun vil sikkert blive glad for lidt guldkorn fra dig.


Dbh Martin
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Merethe, hermed lige et par hurtige bud fra min egen lomme :-)

1: Hvorfor er Danmark et godt land at starte sin egen virksomhed i, nu når der ikke er mere støtte fra staten og det offentlige?

For mit eget vedkommende (IT) er Danmark et fantastisk marked at afprøve teknik-produkter og teknologi i. Det er lille, afgrænset, og inden for mit område er Danmark utrolig langt fremme, hvilket betyder at lignende tendenser/brug delvist kan forventes fra andre lande når de når samme brugsniveau af teknologi/it.

Markedet er tilpas stort til at det er nemt at gennemskue, om man er markedsledende og hvem man kæmper imod.

Som dansker har man endnu en unik fordel. Man kan kommunikere med sine kunder på modersmålet. Det er en væsentlig fordel i forhold til udenlandske virksomheder der forsøger at etablere sig, da jeg/vi som iværksætter både forstår kundernes respons, men også den del der tager de endelige beslutninger, så kommunikationen kan gøres nemmere.


2: Hvilke fordele er der ved at have sin egen virksomhed, udover frihed og se hele virksomhedn gro?

De første par år, absolut ingen. Det er ren narcisissme når man starter sit eget og hvis man bare vil hygge sig, slappe af og have det sjovt, så er et funktionærjob nok mere det rette. Tilgengæld er der en gulerod der hænger og dingler nogle år fremme i tiden, hvis man gør det godt. Hvorimod de fleste funktionærstillinger i bedste tilfælde kan se frem til en mellemlederstilling eller lignende, med mere ansvar og mere arbejde.

Jeg plejer at sige at en funktionær arbejder for at få lov til at arbejde mere, hvorimod en selvstændig/iværksætter arbejder for at komme til at arbejde mindre.


3: Udover gå-på-mod, gejst og penge, hvad synes du så der skal til for at strate egen virksomhed?

Selverkendelse, man kan ikke lave/nå alting selv. Hellere en bid af lagkagen, end hele kiksen.

Gå-på-mod også når det ikke er sjovt længere, når man har kæmpet i 6 måneder med noget der ikke virker, banken ringer, skattefar beklager sig og det begynder at se håbløst ud. Det er nemt at bevare gejsten når alt ser lovende ud, det er æske svært at gøre det i de perioder alle løber ind hvor de store forkromede planer ikke nødvendigvis svarer 100% til virkeligheden. :-)
Tilmeldt 25. May 05
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm


Det er nogle meget svære spørgsmål du har der som kommer meget an på hvilket udgangspunkt du har når du er iværksætter, med eller uden guldske


Lad mig svare på følgende måde men det er formentlig ikke det dine lærer vil høre !!!! da virkeligheden formentlig ligger langt væk for dem.


1. Hvorfor er Danmark et godt land at starte sin egen virksomhed i, nu når der ikke er mere støtte fra staten og det offentlige?


SVAR.:
Hvem i alverden har bildt dig ind at Danmark er et godt land at starte sin virksomhed i ???? Danmark er et af de lande i Europa hvor selvstændige har sværest ved at overleve.


Danmark har de dyreste betingelser for etablering af et firma med begrænset ansvar, så som et APS eller A/S. hvor det i England koster 100 Pund, i Frankrig 1 Euro at etablere et firma med begrænset ansvar, koster det mange mange 100.000 kroner i Danmark, noget de færreste Iværksættere har mulighed for at betale.


Derfor vælger mange et I/S og hvis det går galt, og det gør det altså for de fleste så risikere man at miste alt! 


Og går det galt i Danmark så går det rigtig galt, så er det de færreste som nogen sinde har muligheden for at begynde igen, se Riskær han kan ikke engang få et Dankort, hvad er det for et samfund ? er de bange for at han laver et overtræk på en milliard ??


Et andet problem er at man som iværksætter og som nystartet vil fokusere på sit nærområde, det er naturligt for man har formentlig ikke kapital nok til at tænke globalt, eller bare europæiske.


Se på et kort over Danmark, vi er den der lille meget lille blind tarm som hænger på Europa, vi er et ø-samfund på godt og ond. Godt fordi vi er en stolt nation som tror vi er verdens midt punkt, og kan det hele, optimisme skal der trods alt til for at skabe vækst.  Ondt fordi vi er så få mennesker som bor i Danmark, med kun 2.5 millioner husstande er vi blot en del større end Hamborg, og du skal huske at du konkurrer i en global økonomi mod iværksættere i USA, London, Frankrig, Spanien, Kina, Estland, Tyskland, Sverige etc, som har lavere omkostninger end du har !, dertil kommer at en meget stor del af befolkningen i Danmark desværre er på overførelse indkomst og der er relativ få iværksætter, derfor tager man politisk ikke så meget hensyn til iværksættere (vi demonstrere jo ikke når vi blive behandlet uretfærdigt) for det er jo ikke her stemmerne er, og det er Danmarks største problem, jeg har selv diskuteret emnet med en Politiker (socialdemokrat) ved et valg i Danmark for en hel del år siden, som ord ret alvorligt sagde ”vi har ikke brug for flere kiosker” som om det er det iværksættere laver?? 


Man er så begyndt, nu i 12´time 15 til 30 år inden Danmark går banke rot, nærmest panikagtigt at kick - starte iværksætterne i Danmark (endelig men måske for sent ) for der er hård brug for en masse nye virksomheder.  Danmark behøver desperat vækst som skal erstatte udflytning og outsourcing af arbejdsplader til udlandet og det i konkurrence med store dele af resten af Europa som har samme problem som Danmark, men som alligevel har bedre forhold for iværksætter.


Så som svar på dit spørgsmål er jeg nødt til at tage udgangspunkt i Europa (E.U) og derfor syntes jeg at Danmark er et af de dårligste tænkende lande at starte sin egen virksomhed i hvis du er en typisk Dansk iværksætter, har du meget begrænset kapital.


Hvis du derimod er en iværksætter med en guld ske i munden fordi du lige har solgt jubii eller noget andet og har ”røven” fuld af penge så er billedet derimod helt helt anderledes, er du rig er Danmark nordens ”Monaco” ingen formuebeskatning, rekord lav obligations rente (=biliger at Lån penge end at bruge sin egne), god infrastruktur, højt uddannelse niveau dansker er generelt meget dygtige og pligtopfyldende, billige lejligheder (jo de er meget meget billigere i Danmark end i London), meget billige kontorer, ok

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Lejpvb


God damn it du er negativ.
Jeg kan helt ærligt ikke genkende dine oplevelser. Den guldske jeg har i munden har jeg selv købt, støbt og betalt og det er med penge som jeg selv har tjent helt fra bunden af. Og der er sgu masser af danskere der har staret virksomheder op og som har scoret kassen...
Mht. til Riskær ville jeg god damn it heller ikke give ham noget der minder om et Dankort, han er en dømt kriminel og den slags vil du vel ikke sponsere?
Nå, jeg orker ikke at besvare din indlæg i detaljer, men det lyder som om du har haft nogle kedelige oplevelser og det er da bestemt synd for dig.

Må heldet være med dig i det Franske.

Dbh Martin
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,


Der var nogle interessante synspunkter i dit indlæg - det er altid mest lærerigt når man ikke er enig :)


Danmark har de dyreste betingelser for etablering af et firma med begrænset ansvar, så som et APS eller A/S. hvor det i England koster 100 Pund, i Frankrig 1 Euro at etablere et firma med begrænset ansvar, koster det mange mange 100.000 kroner i Danmark, noget de færreste Iværksættere har mulighed for at betale.


Den danske pris er i hvert fald ikke rigtig, et ApS kræver kun 125.000 kroner. Og det er ikke en udgift, men et krav til virksomhedens værdi - om den så er i kontanter, biler, møbler eller slikkepinde er ikke så vigtigt - udgiften er kun nogle tusinde kroner til revisor/advokat.
Det lyder lidt vildt at man i Frankrig kan starte et selskab med begrænset hæftelse, for mindre end en liter benzin koster
herhjemme - har du mulighed for at forklarer reglerne, evt. med et link? Det kunne da være spændende at vide hvordan de andre eurpæiske lande gør. Men tiltrækker det ikke plattenslagere, når man kan løbe fra et hvert ansvar?


Tilmeldt 25. May 05
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin


Nope Hr Matin  jeg er blandt de heldige som er født med en guldske, men derfor lukker jeg ikke mine øjne for det som sker omkring mig, det er ikke for at være negativt, i et ellers positivt godt forum, men man er nødt til at forholde sig til realiteterne jeg kender mange rigtig mange danske iværksætter som har det hård. Jeg kender også mange som har det godt, men det er jo ikke dem vi behøver at hjælpe de skal nok klare sig.

 

Ja du har været utrolig dygtig Martin, ingen tvivl om det men der findes måske kun et dusin mennesker i Danmark med dit talent, og evner og mind set, jeg har været til forhandling med jer på Jubii for nogle år sidn man fik helt klart en fornemmelse at der var orden i det hele, og en organisation som var utrolig dynamisk og ikke mindst en rigtig god kantine.

 

Med hensyn til Riskær ok rigtig dårligt eksemple men manden er blevet dømt ? skal han leve under det resten af livet ?? hvor er retssikkerheden så blevet af, jeg syntes at jeg fra mit Jura studie kan huske at det også eksistere idanmark.

 

 
Tilmeldt 25. May 05
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tommy

 

Jeg nævnte såvel Aps som AS derfor skrev jeg som jeg gjorde, du er velkommen til at sige at det ikke er en udgift og vi kan formentlig også diskutere time vis om moms er en skat eller en afgift, faktorernes orden er lige meget, det er noget pjat at staten stiller krav til virksomhedens værdi.  Det sætter alt lige byrden for en Dansk iværksætter større end en iværksætter i England.

 

Med hensyn til 1 EURO selskaberne i Frankrig, så er det ca 1 år siden at de lavde det om, de har lavet en hel del om der er tale om 180 graders ko vending i frankrig, du vil kunne finde en hel del på nettet evt via www.google.fr der er masser af engelsk sproget sider da der nu bor 500.000 englændere i sydfrankrig.

 

Med hensyn til plattenslagere dem lader vi domstolende om vi skal lave dynamiske regler for iværksættere som vil skabe det er dem som er vigtige.

 

 

 
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil give dig helt ret i at Danmark har været et dårligt iværksætterland, men jeg syntes at vi flytter os meget for tiden. Tingene bliver stille og roligt nemmere at finde rundt i og den siddende regering er meget lydhør over for ændringsforslag.

Vi lever i et land med god infrastruktur, 0 korruption, rimeligt gennemskuelige regler, ringe konkurrence, et sprog der til dels beskytter os mod konkurrence fra udlandet, en fleksibel, veluddannet og relativ billig arbejdsstyrke og jeg kunne blive ved.

Jeg må være helt ærlig og sige, at jeg syntes at tingene grundlæggende er i orden. At der så er steder der kan forbedres kan vi hurtigt blive enig om.

Mht. Riskær er han et meget specielt tilfælde. Du får svært ved at finde seriøse forretningsfolk der vil lave noget med ham og det er der god grund til. Og havde jeg en bank, ville jeg ikke på vilkår låne ham 5 flade ører, dertil kender jeg ham for godt..

Dbh Martin
Side 1 ud af 3 (24 indlæg)