Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse af udenlandsk arbejdskraft som enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Har de seneste par år haft en freelancer i Indien til at kode for min enkeltmandsvirksomhed, nu er min virksomhed efterhånden vokset sig så stor at jeg overvejer at ansætte ham på fuldtid. Da han kender koden ud og ind vil han være den oplagte kandidat.

Jeg har aldrig haft en ansat i min virksomhed og prøvede at Google mig til det og kunne ikke finde noget konkret om enkeltmandsvirksomhed og udenlandske arbejdskraft, så måske er det et dumt spørgsmål, men kan jeg som en enkeltmandsvirksomhed ansætte en person ude fra EU? Og da tidsforskellen er lidt stor ville det være muligt at få ham til Danmark som en enkeltmandsvirksomhed?

Måske er det nogle dumme spørgsmål, men ville bare lige høre ad før jeg sætte tingene i gang. Og vil selvfølgelig først være relevant efter Corona. 

Tusind tak

Find de bedste sko priser på Skohylden

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du kan ansatte og lave honoraraftale og lade denne bo hvor han bor - og du skal så indberette honoraret på hans navn fødselsdata og adresse
Du kan også tage personen til DK og ansætte helt som var det en dansker - for EU borger kræver det bopæl først og så skaffes CPR til Eu borger og du indeberetter løn mme på det CPR

Samme for borger fra uden for EU men her vil der ofte være visa krav og kræves arbejdstilladelse - det må du undersøge land for land

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for det hurtige og informative svar John. Du er altid en stor hjælp. 

Find de bedste sko priser på Skohylden

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)