Hej, jeg har de sidste 1,5 år udviklet et online booking system hvor jeg har brugt gratis hjælp, selv kodet og en masse freelancer globalt. Jeg er gået live og kan nu se at man faktisk kan få fradrag for ens SW produkt. Er der nogen der har erfaringer med hvordan det skal bogføres, hvis man har en masse forskellige udviklingsomkostinger? Jeg tror godt at jeg kan få firmaet (som er udlandsk) til at lave en samlet faktura på dette. Alle råd er velkomen ville være fedt at kunne trække fradraget hjem Dbh |
Du skal jo blot, som du er inde på, have dokumentation for de betalinger du har foretaget - faktura hvis det er fra firmaer, og til private deres navn - adresse og fødselsdato og år + beskrivelse af den opgave de har udført,- da du for at have fradrag for det, skal indberette disse privatpersoner i skat. E-indkomst som person uden CPR og derfor på de tre ting i stedet sammen med deres “faktura”
for firmaer kan der være reverse charge moms at indberette
Har du firma faktura fra de firmaer - og korrekt indberetning af freelancere og bank underlag - så har du også fradrag da det vel er rent erhvervsmæssigt og slet ikke noget privat
du har ikke fradrag for egne timer - og ikke fradrag for underskud hvis ikke du har CVR
vh John Hannover