Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Private ting ind i ApS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jul 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
.
jeg har skiftet mit autoværksted ud som I/S til ApS.
jeg har en del ting der købt i firmaet, de Skal jo selvfølgelig købes af ApS men jeg har også nogle private ting jeg selv har sat ind
som feks en Auto lift Skal jeg købe den ind i firmaet eller vil der været noget problem i jeg bruger den i virksomhedden men den er min egen private?
jeg har også en privat bil jeg vil bruge som værksted bil indtil jeg har råd til at købe en ny og bedre, Den skal så vidre på et tidspunkt. er jeg tvunget til sælge den til firmaet og så evt købe den tilbage når den skal vidre?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Skiftet fra I/S til ApS? I/S er jo / var jo - ejet af flere personer som ejede de ting der var i det - og det er skattemæssigt farligt hvis du har "skiftet" ved bare at oprette et ApS der overtager kunder osv - da skat kan sætte en goodwill værdi i det I/S. Det bør altid først kontrolleres af en kyndig, om man skal lave skattefri omdannelse, eller - hvad du måske har gjort- skattepligtig. Dine spørgsmål kalder på en meget konkret vurdering af en kyndig (ex revisor) - du må gerne bruge din private lift - men den kan også handles ind til konkret markedspris som du finder i DBA, auktioner osv - og bilen afhænger i høj grad af farven på pladerne, hvid eller gul

Alt som IVS har købt, uanset afskrivning skal købes fra I/S af dit ApS - men det er som nævnt her det kan være skattefarligt, også med hensyn til goodwill

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jul 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmet er lavet om med hjælp fra revisor og der styr på det, 

det var entligt bare med de private ting, jeg var ikke inde hos revisor da vi fik lavet det om og fik det fortalt af min partner ang de ting der skal købes af ApS pga noget sygdom kunne jeg ikke være med ind over det da vi skulle omdanne.  

Bilen er en gammel 97 volvo på fuldt gule plader. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Med fare for ikke at kende hele historien så er det at sælge dine ting ind til len korrekt pris - hvad du kan finde tilsvarende til i annoncer - hvis du vil have dem ind i selskabet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jul 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak, det bliver det os til. Jeg kunne ikk få fat på vores revisor de sidste par dage pga ferie, fik endelige svar fra dem
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)