Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms - Ved fragt - webshop

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 15. May 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle 

jeg håber i kan hjælpe med at besvare dette spørgsmål. 

Jeg har en aftale med GLS hvor jeg betaler 37 eks moms pr pakke. 


Når en kunde handler ved os betaler de varepris + moms + 37 kr fra fragt (altså eks moms) . 

Jeg får regnskabs systemet billy - som så siger at jeg skal opkræve 46,25 kr for fragt. 


Mindes dog jeg havde en god snak med skat / virk om at jeg godt kunne opkræve 37 kr, og de sidste 9,25 kr i moms skal jeg have tilbage fra staten ? 

Hvad er hoved og hale i alt det her? 

Vh 

Forvirret , ny startet virksomhed

Bonus info: 
Pt. sælger vi for omkring 20000 inkl moms. 

Derfor skal vi jo uanset hvad betale til moms. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du køber for 37 kr ex moms siger du - hvorfra ved du at det er ex moms. Der er moms på fragt også fra GLS. Hvis det er 37 ex moms så betaler du 37 + 25% moms og har fradrag for momsen og sælger du så for 37 + moms har du 25% moms som salsgsmoms og så bliver din momsbetaling for det 0 kr

Hvis de 37 faktisk er inkl. moms så udgør købsmoms 20% af det eller 7.40 kr i købsmoms og så kan du sælge til 37 inkl moms og Have 7,40 salgmoms og igen er moms ialt jo 0

man betaler salgsmoms minus købsmoms og du har begge dele i den handel helt givet

Overvej at læse simpel letlæst bog om regnskab inkl. moms mm så du forstår grundprincipper i det du roder med. Den findes som e bog Og paperback https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html 

Venlig hilsen John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 15. May 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. 

Vi er moms registeret  - da vi sælger for 20.000 år måned. 

vh

Fra Horsens
Tilmeldt 15. May 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John 

Tak for det fine svar. 

Jeg ringede til Moms igår , og de var faktisk usikker alle 3 mand der sad derinde, men de her lige vendt tilbage idag med en svar. 

Jeg må gerne sælge fragt til kunden for 37 ex moms, mens så betaler jeg så selv de 25% moms. 

Da jeg alligevel skal give 5000 kr i salgsmoms til MOMS, kan jeg fint selv betale de 25% af fragt momsen da det måske vil være 1000 kr, derved skal jeg kun overfører 4000 kr til Moms. 

fakturaen står der bare at fragten er ex moms, og derfor 37 kr. 


Side note
Snakkede også lidt med postnord, deres forsendelser er så momsfrie, det var lidt spændende, men da de fortalte at deres pakker skulle holde til at falde 1,5 meter... så tænkte jeg at det overlever mine pakker ikke. 


Vh 
Lasse 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse:

Hej John 

Tak for det fine svar. 

Jeg ringede til Moms igår , og de var faktisk usikker alle 3 mand der sad derinde, men de her lige vendt tilbage idag med en svar. 

Jeg må gerne sælge fragt til kunden for 37 ex moms, mens så betaler jeg så selv de 25% moms. 

Da jeg alligevel skal give 5000 kr i salgsmoms til MOMS, kan jeg fint selv betale de 25% af fragt momsen da det måske vil være 1000 kr, derved skal jeg kun overfører 4000 kr til Moms. 

På fakturaen står der bare at fragten er ex moms, og derfor 37 kr. 


Side note: 
Snakkede også lidt med postnord, deres forsendelser er så momsfrie, det var lidt spændende, men da de fortalte at deres pakker skulle holde til at falde 1,5 meter... så tænkte jeg at det overlever mine pakker ikke. 


Vh 
Lasse 

jeg har svært ved at forstå dit svar og er ikke helt tryg ved det med at tale med og ikke skrive med skat MEN noget er galt. Hvis du har 5000 kr i salgsmoms og fragten til din kunde udløser også moms og er salgsmoms så den trækkes ikke fra men lægges til

Købsmoms er kun noget DU betaler til andre - her f.eks fragt du køber hvor moms fremgår på fakturaen, det er aldrig en moms DU fakturerer en kunde, fragt eller vare eller noget andet - det er salgsmoms. Jeg er ret overbevist om du kan der er købsmoms på dine fakturaer fra GLS og hvis den er 37 kr ex moms så betaler du 46,25 kr rent faktisk. Det er helt normalt B2B at angive prisen ex moms, men momsen kommer på fakturaen

Momsen du indbetaler er al moms du fakturerer dine kunder uanset for varer, fragt, kørsel eller andet. ALT du modtager af moms på din fakturaer. Fra det trækker du din købsmoms = momsen af alt DU SELV betaler ved dine KØB, og som fremgår som moms på den faktura du modtager. Så enkelt er det.

Postnord er kun momsfri for alm frimærker - ikke for andet = de frimærker der købes til helt alm breve. Sendes kvikbreve - dem der kommer hurtigt frem eller pakker, så er det frankeringsmærker og de er MED moms https://anettesand.dk/2016/porto-med-moms/

Du ringer nok de rigtige steder, men får spurgt så jeg er ret sikker på du får svar du misforstår.

Du skal sørge for at bruge et godt regnskabsprogram, så vil det selv regne salgs og købsmoms korrekt når du angiver salg og køb med moms på korrekte konti med moms - og alt som er uden moms - på konto uden moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må "sælge" fragten for lige hvad du har lyst til.

Du køber fragt for 37 kr. ekskl. moms. (fakturaen fra gls er nok 37 + 25%, hvor du kan fradrage de 25% som købsmoms) - og hvis du så sælger den til 37 kr. ekskl. moms, går det altså i 0.

37 + 9,25 kr. i købsmoms og 37 + 9,25 kr. i salgsmoms.

Sælger du din fragt til 40 kr. ekskl. moms, bliver din salgsmoms altså 10 kr. (40*0,25=10).

Du skal derfor betale 10 salgsmoms - 9,25 købsmoms = 0,75 kr. i moms for fragten på din momsangivelse.

Du kan IKKE sælge din fragt uden moms. Det har været gældende siden 2017.
 



Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lasse:
Jeg må gerne sælge fragt til kunden for 37 ex moms, mens så betaler jeg så selv de 25% moms. 

Du kan altså ikke bare sælge en vare til en kunde uden at pålægge moms.

ønsker du at din kunde skal betale 37 kr. for fragten, vil din ekskl. moms pris være 29,60 kr.

Lasse:
Da jeg alligevel skal give 5000 kr i salgsmoms til MOMS, kan jeg fint selv betale de 25% af fragt momsen da det måske vil være 1000 kr, derved skal jeg kun overfører 4000 kr til Moms. 

Det er ikke til at forstå hvad det egentlig er du mener men det du skriver?

Du burde nok sætte dig lidt bedre ind i grundlæggende momsbegreber får du påbegynder nogen form for salg. 

Lasse:
men da de fortalte at deres pakker skulle holde til at falde 1,5 meter... så tænkte jeg at det overlever mine pakker ikke. 

De fleste fragtfirmaer har en faldhøjde de anbefaler at godset skal kunne tåle.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)