Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge produkt magen til

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er stødt på et hjemmelavet produkt på Etsy, som jeg finder yderst interessant.

Jeg vil ikke afsløre, hvad det er, så lad os tage følgende eksempel:

Der er tale om en vase (et produkt der sælges i hele verden og i forskellige materialer), men i dette land uden for EU sælges hjemmelavede vaser med et helt specielt design (farver, udtryk, materialer).

Det er ikke lykkedes mig at finde den samme type vase nogen steder i EU, men kun i Canada.

Jeg har en idé om selv at producere og sælge denne vase, der skal ligne den fra Canada. Simpelthen fordi jeg er sikker på, at der er et marked for det og prisen + told skræmmer europæiske købere væk.

Men kan overhovedet det iflg. patenter og andre ting?

På forhånd tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke patent men  - der er designbekskyttelse på alle originale designs, og man må derfor ikke efterligne men skal lave væsentlige ædringer - nogen siger mindst 15% på alle områder, mønster, form, størrelse osv

OM det design du taler om har designhøjde eller bare er en mængde vare er svært at sige, men siden du vil eftergøre, går jeg ud fra du vil får store problem - du kunne tale med canadenserne om en evt EU produktion i dit regi mod royalty

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)