Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt? Spørgsmål vdr. account based marketing

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jul 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er blevet kontaktet af et firma, der tilbyder et værktøj til account based marketing, som kort fortalt betyder at vi kan se hvilke firmaer der besøger vores hjemmeside

Sælgeren påstod at jeg kan kontakte firmaer der har besøgt min side via e-mail. Dette på trods af, at firmaet ikke har givet samtykke til dette.

Mine alarmklokker ringer når jeg hører sådan noget og spurgte ham om det ikke var i strid  med markedsføringslovens § 10 vdr. spam. Jeg sælger B2B produkter og han fortalte, at lovgivningen ikke var gældende i dette tilfælde, da de besøgende er B2B kunder og alene med deres tilstedeværelse på siden gav samtykke til at blive kontaktet. 

Jeg undlader at nævne firmaet, men det er et ret stort firma.

Det vil overraske mig, hvis det er lovligt, men samtidig er jeg meget nysgerrig for, hvorvidt dette virkelig kan passe. Jeg kan ikke selv finde noget der giver sælgeren medhold.

Ydermere, så fandt jeg følgende paragraf hos forbrugerombudsmanden:

"Et samtykke skal være udtryk for en frivillig, informeret og specificeret viljestilkendegivelse.
At samtykket er ”informeret vil sige, at personen skal være klar over, at han/hun giver et samtykke til markedsføring.
At samtykket er ”specificeret” vil sige, at det klart og utvetydigt skal fremgå, hvad og hvem der gives samtykke til.
At samtykket er ”frivilligt” vil sige, at personen skal have et reelt og frit valg. Et køb må fx ikke være betinget af, at man skal give et samtykke."

Nogen der kender reglerne på dette område?

 
X
MultiCopyPaste

Time to upgrade, it’s free!

Simply click on the top left of the extension and register to get access to 10 shortcuts. Your email will remain secure, but we might get in touch for your feedback!
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et samtykke er aldrig stiltiende, som det ville være, når man besøger en hjemmeside.

Det svarer til, at en butik må sende dig sms og mail, blot fordi du har været inde i deres butik. Det kan og bliver forhåbentlig aldrig en accept.

Så det korte svar er nej, du må ikke sende nogle en mail, blot fordi de har besøgt din hjemmeside :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej det er bestemt ikke lovligt og enten fylder sælgeren dig med løgn eller han/hun ved ikke hvad de snakker om.

Hvis det er på skrift, ville jeg sende det til forbrugerombudsmanden da det er i alles interesse at brådne kar ikke får konkurrencemæssige fordele.

Tilmeldt 6. Jul 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)