Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal vi revolutionere jobmarkedet sammen? - Søger partner og/eller investor til social innovativ jobbank

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. Dec 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er en 33 årige cand.merc i innovation, som under coronakrisen har udarbejdet et koncept på helt ny type jobbank. Det er en idé jeg virkelig brænder for, da den både kan gøre en social-og samfundsmæssig forskel, samtidig med at skabe værdi for virksomheder. Jeg er i en pre-start up fase, og er på nuværende tidspunkt hæmmet af manglende ressourcer til at penetrere markedet ordentligt, eller i det mindste finde en udvikler til at lave en MVP/være partner med mig. Jeg er åben over for forhandling/konstellation.
Konceptet kan ses præsenteret på fairrecruit.net

Jeg søger:

1.En investor (passiv eller aktiv) der spytter penge i kassen til at få udviklet en "state-of the art" jobportal samt et passende markedsføringbudget der skal få virksomhederne med om bord. Jeg kender til gode udvikler-løsninger, der koster 24.000 kr pr. måned incl QA i Danmark.

2.En udvikler (partner) der vil lave en MVP = en hjemmeside med søgedatabase (evt med A.I). På denne måde kan jeg sideløbende oprette jobs og ansøgere i jobbanken. 

Mål eksempel 1: 

Beregningsgrundlag for indtægt (udkast for mål ultimo 2023):

Mål: 5 % af 50% af Dk's virksomheder/organisationer køber i gns. 2 jobannoncer pr. år.

dvs: 5% af ca. 150.000 virksomheder = 7500 

Indtægt = 7500 x 2 x 1000 kr pr.annonce = 17.500.000 kr

Dertil kommer pris. for medlemskab af jobbanken (2000 kr. pr år) samt evt. annoncekroner. 

Mål eksempel 2:

Da jobbanken løfter en beskæftigelsesindsats for ledige der er/eller i fare for at komme på dagpenge i lang tid ad gangen, kan slutmålet være at sælge løsningen til jobcentrene og a-kasser. Jeg er i dialog med en række kommuner. Sæt at jobbanken bliver implementeret og der er resultater, er der derfor gode muligheder for offentligt samarbejde.J eg er samtidig i gang med at skabe "leads" og få "proof of idea" (via formularen på hjemmesiden)

Jeg kan tilbyde:

Et salgsdrive der som konsekvens af konceptets mission og vision om lave om på et uretfærdigt jobmarkedet, skal få ligesindede virksomheder og organistioner med om bord. I USP'en er der således også et stort appel til "det at tage ansvar" for det at  "at erfaring starter et sted for alle". Jeg tror på der er mange virksomheder, der alene af den grund, kan se det giver mening - og kombinerer vi det med de andre værdipunkter i konceptet, så bør det være en "vinder".

On konceptet (hvis du endnu ikke har klikket dig ind på hjemmesiden)

Fair Recruit er en jobbank der skal øge chancen for at uerfarne studerende, nyuddannede og langtidsledige med en videregående uddannelse kan få prøvet deres faglighed af.
Problemet som Fair Recruit vil løse er at modarbejde jobmarkedets rekrutteringsmekanisme, som cirkulært udvælger de "bedste 20% CV's" som kandidater til stillingsopslag. Som konsekvens heraf, træder et "midterfelt af miiddelmådige CV'er i vande" på jobmarkedet, hvor en stor del er uerfarne som behøver chancen for at prøve deres faglighed af.
Fair Recruit vi vende op og ned på dette, ved ikke alene henvende sig til uerfarne, men til uerfarne med et "uperfekt CV" (en række kriterier). På denne baggrund, vil ansøgerfeltet konkurrere mod hinanden og vise sig frem, istedet for at ende op i jobcentrets system, hvor der hersker en række fordomme om ansøgerne.

Værdi for virksomheder: 

Virksomheder og deres HR afdelinger arbejder med tidsknappe resourcer, som har den konsekvens at de ofte kun "CV scanner" kandidater før en samtale. Fair Recruit er ikke endnu en tidskrævende faktor for HR, men dermed en understøttende platform til at supplere rekrutteringen af medarbejdere uden de skal gøre en indsats. Fair Recruit erstatter altså ikke virksomhedernes normale rekruttering, men tilbyder en platform hvor de kan supplere deres rekruttering.  Udover at kunne hente "uslebne diamanter", vil virksomhederne kunne hente reel CSR værdi ved at benytte Fair Recruit. 


Mvh,

Eskil Bols

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)