Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fradrag for de udgifter der tillægges hammerslags prisen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jun 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej?

Jeg har købt disse bøger i et online auktionshus

Vare parti af brugte bøger 950 kr. (hammerslag)
0099 Salær 213,75 kr.
0095 Hammerslagsgebyr 95,00 kr.
0050 Forsendelse 190,00 kr.
0071 Transaktionsgebyr til kortudsteder 6,85 kr.

Samlet pris: 1455,60 kr.

Er det rigtigt forstået at de udgifter der er udover de 950 kr. (altså hammerslags prisen) er moms og fradrags berettig?


- at jeg har indkøbs-moms til mit moms fradrag på 379,20 kr. til mit årsregnskab

Er det rigtigt forstået?

Det er erhvervsmæssigt virksomhed jeg har med cvr nummer. Jeg opkøber et vare parti og videre sælger det igen. Jeg bruger ikke brugtmoms ordningen. jeg ligger almindelig moms på 25% oven i salgsprisen.


Med venlig hilsen
Anders fynbo

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der skal være moms i, så skal momsen fremgå og det gør den jo ikke. Jeg ville ikke tro der var moms på (ex kortgebyr osv) men den skal fremgå hvis du har momsfradrag, ellers er det udgift uden moms. Du skal aldrig selv regne, moms skal altid tydeligt fremgå hvis der skal være fradrag - og jeg mener normalt auktioner tydeligt mærker de varer som er momsbelagt af hensyn til netop registrerede.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder underligt. Normalt tillægges der ikke moms på budpris ved køb af brugte varer* men på salær og hammerslagsgebyr. (*ved nye varer tillægges moms som kan fratrækkes i momsregnskab). Mener at porto er momsfri. Men igen, så bør evt. moms fremgå af faktura/kvittering?

Tilmeldt 3. Jun 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for det.

Jeg har lige prøvet og lave en lille opstilling:

 

Altså de 950 kr er varekøb og disse bøger ligges på lager.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

0099 Salær 213,75 kr.
0095 Hammerslagsgebyr 95,00 kr.

Salær og hammerslags gebyr er udgifter hvis man skal handle på auktion. Når momsen er trukket fra disse to ting er restbeløbet så et fradrag til årsopgørelsen?

Lauritz skriver: Ved varer, der kan sælges efter brugtmomsreglerne (typisk brugte varer), beregnes der kun moms af salærer og gebyrer. Ved varer, der sælges efter de almindelige momsregler (typisk nye varer), vil der blive beregnet moms af både hammerslag, salærer og gebyrer. Uanset om man sælger efter brugtmomsordningen eller efter de almindelige momsregler får man det fulde hammerslag minus sælgersalær udbetalt.

http://madebyfm.dk/f13/1/vilkaar.php

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

0050 Forsendelse 190,00 kr.

Forsendelse er udgifter hvis man skal handle på auktion. Når momsen er trukket fra denne ting er restbeløbet så et fradrag til årsopgørelsen?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

0071 Transaktionsgebyr til kortudsteder 6,85 kr.

Transaktionsgebyr er udgifter hvis man skal handle på auktion. Der er ingen moms i dette gebyr - så er det, et almindeligt fradrag til årsopgørelsen?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Er det rigtigt forstået af mig? eller?

Hilsen AndersFynbo

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)