Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krænkelse af ophavsret - forældelsesfrist?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Vi havde tidligere en blog-sektion på vores side - fra tidligere ejere. Heri var der et blogindlæg med billeder fra en leverandør, som vi stoppede samarbejdet med, da vi overtog shoppen. Tidligere ejere havde åbenbart ikke fået lov til at bruge disse billeder, hvorfor de (tidl. leverandør) rettede et krav imod os for krænkelse af ophavsretten på et ret højt beløb. Vi havde ingen anelse om dette, og det høje beløb gjorde, at vi afviste at imødekomme dem. Bloggen fjernede vi samtidig.

Der et gået lang tid nu, og vi har ikke hørt noget - måske fordi sagen ikke var gangbar? Men det fik os til at tænke på, om der er en forældelsesfrist på sådanne sager? Skal der rettes et krav indenfor x-antal måneder, eller kan de i princippet komme om 5 år og fremsætte deres krav, så længe de har nogle screenshots af "forseelsen"?

Mvh

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De er nok OK med at I bare fjernede bloggen - forældelse af copyright er 70 år fra værket - Om man kan tabe noget ret ved ikke at stille krav, ville jeg godt tro kunne ske i retten - men der vil i alle fald jo være tale om, fra det øjeblik man ved der er et misbrug - og ikke fra da misbruget skete, uden rettighedsindhaver var klar over det

Opdager de noget der er brud på copyright 5 år efter man brød den, har de fulde ret i kravet - det kan jo ikke stilles, før man er opmærksom på det - men derfra er der så alm forældelse på 3 år - så 70 pr for værket om du vil, og så 3 år fra de opdager det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Krav om ophavsretkrænkelser forældes efter 3 år, fra datoen hvor ophavsmanden opdagede eller burde have opdaget krænkelsen. 

I jeres tilfælde vil det være datoen, hvor ophavsmanden opdagede krænkelsen, umildbart ud fra det, som du beskriver. Det sidste finder ofte tilfælde i avisartikler, hvor et billede f.eks er sendt men ikke krediteret korrekt.

Hvis I har behov for hjælp senere i forløbet, er du velkommen til at sende en mail til mig på Not Allowed :)

Så skal jeg gerne hjælpe med, at I kun kommer til at betale, hvad der må anses for at være fair :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)