Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kryptovaluta Monero (XMR)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der noge aminoer der er stærke i kryptovaluta? Jeg har et spørgsmål om Monero (XMR). Det siges at transaktioner er fuldstændige sikre og anonyme, og er usporlige selv for myndigheder mm. Er det mon korrekt?

Lad og antage at person A køber for 1000€ Monero. Han overføre dem via monero wallet til en anden Monero wallet som person B ejer. Person B vil derefter gerne sælge dem for Euro igen. Kan man spore at denne transaktion?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

De færreste ting er totalt usporlige hvis myndighederne stiller krav men den største risiko (ud over det dybt usmagelige hvis man laver en valuta med det formål at gøre det let at betale for forbrydelse, terrorisme osv) er vel når man bevæger sig fra rigtige penge og over i crypto - og tilbage igen fra Euro i en wallet til forbrug

Men ellers tør jeg ikke sige i hvilken grad det rent faktisk vil været totalt usporligt, hvis person B får penge for at lave noget dybt alvorligt ulovligt (kidnappe en person og kræve betaling via Monero i så fald) og siden skal have pengene ud - Jeg ville tro - det meste i virkeligheden KAN spores
ingen tvivl om, at der arbejdes hårdt på det fra givetvis mange lande-  her UK f.eks https://thenextweb.com/hardfork/2020/01/20/bitcoin-monero-ethereum-cryptocurrency-hmrc-uk-tax-blockchain/ 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

"Kan man spore at denne transaktion?"

Man kan spore transaktionen fordi den er offentlig. Den ligger altid i blockchainen. Men transaktionen er kun bundet af et brugernavn. Det brugernavn kan være totalt anonymt.
Blockchain går ud på at sikre at alle transaktioner er skrevet ned, hos alle, så ingen kan ændre historikken. De anonyme cryptos er anonyme, fordi brugernavnet, der er recorded sammen med transaktionen er totalt anonymt og fordi Monero gør et stort arbejde for at skjule sender og modtager.
Men det er klart, at hvis du funder terrorisme, så kan Monero tvinges til at udlevere alle data om dig og din IP-adresse, så med mindre Monero går ned og sletter alle data om alle brugere, vil der altid ligge noget data om en bruger på det tidspunkt han brugte tjenesten.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)