Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift cvr-nummer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jun 20
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har for nylig startet en virksomhed. I den forbindelse har jeg naturligvis fået et CVR-nummer. Men, jeg kan se at CVR-nummeret blot er "genaktiveret" fra en tidligere virksomhed jeg havde.

Den tidligere virksomhed blev startet i 2008 og lukket i 2015. Det var en helt anden branche og har intet med den nuværende virksomhed at gøre.

Når man nu slår CVR-nummeret op, så står der mange steder st virksomheden blev oprettet i 2008 og har skiftet branche og sådanne ting - f.eks paqle.dk som tilsyneladende bare opretter en virksomhedsprofil uden videre.

Det er ikke fordi, at den tidligere virksomhed har dårlige anmeldelser eller et dårligt ry. Det ville formentlig bare virke mærkeligt, hvis folk slog det op. Og så synes jeg selv, at det er lidt irriterende også.

Er der noget man kan gøre ved det eller er det bare synd?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Personlig virksomhed får altid samme CVR nummer, det følger dig som et CPR nummer - det kan du ikke ændre - men du kan stifte et ApS som får andet CVR - men er det ikke lidt at skyde gråspurve med kanoner

vh John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Altså - jeg kender en metode, men det er en meget langsommelig proces, og ikke særlig realistisk. Jeg deler den kun fordi det er sjovt at tænke på og for at vise at du ikke kan ændre dit CVR-nummer til en enkelmandsvirksomhed.

1. Flyt til et andet land som har dobbelt statsborgerskab.
2. Integrer i samfundet og bliv statsborger i dit nye land
3. Anmod om navneforandring og få et nyt (ækvivalent til et) CVR-nummer i dit nye land
4. Flyt med din nye identitet til Danmark
5. Start enkelmandsvirksomhed.

Det er måske meget nemmere og billigere bare stifte en ApS

Albert

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)