Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgår jeg dobbeltmoms, hvis jeg selv henter vim

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer
Jeg er nystartet vinimportør, og har importeret mine første paller med vin fra Italien. Jeg skal snart til Italien på ferie og vil her gerne tage vin med hjem selv for at spare fragten.
Hvordan gør jeg det uden at betale italiensk moms og så dansk moms bagefter`? Jeg betaler selvfølgelig de relevante punktafgifter.

Håber I kan hjælpe.
Vh
Rasmus

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan købe uden italiensk moms: du skal skrive under på en deklaration, at varene forlader landet samme dag og vil blive indført i DK.

Din pas vil blive scannet.

Altså: hvis du er momsregistreret OG din forhandler er med på det.

Forstår ikke, at du skal "betale dansk moms bagefter"?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Duddisdrenge:

Kære Aminoer
Jeg er nystartet vinimportør, og har importeret mine første paller med vin fra Italien. Jeg skal snart til Italien på ferie og vil her gerne tage vin med hjem selv for at spare fragten.
Hvordan gør jeg det uden at betale italiensk moms og så dansk moms bagefter`? Jeg betaler selvfølgelig de relevante punktafgifter.

Håber I kan hjælpe.
Vh
Rasmus

Erhvervsmæssig import af vin i egen bil er en skidt og besværlig ide - men du skal i alle fald jo have din leverandør til at være villig til at fakturere med italiensk moms når du får vinen, og så skal du via attest fra grænsen kunne bevise - med stempler og underskrift, at vinen er kommet uændret ind i DK -- hvorefter din leverandør kan sende kreditnotamomsen (eller kredit og ny faktura uden)

Dansk moms betaler du vel aldrig - det gør dine kunder når du sælger til private

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2076
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:
Du kan købe uden italiensk moms

Det er ikke helt korrekt.

Der skal betales moms. Så udfyldes et dokument, som leverandøren sender til "SKAT" i Italien. De tilbagefører så momsen til trådstarter.

Og naturligvis, hvis trådstarter er momsregistreret.

Afhentet: Moms skal betales. Sendes varen er der dokumentation for varen har forladt landet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
Der skal betales moms. Så udfyldes et dokument, som leverandøren sender til "SKAT" i Italien. De tilbagefører så momsen til trådstarter.
det er en first time for mig. SKAT i Italien står for at tilbagebetale momsen? Det må være eneste land i Europa der har den fremgangsmåde, alle andre, inkl. dk i forhold til køb her i landet til folk der rejser ud - er det leverandøren alene man beviser at varen har forladt landet og så krediterer momsen

Det kan være lidt besværligt at få de dokumenter der skal bruges korrekt ved indrejsen her i landet + man skal rode med punktafgiften på det punkt ved kryds af grænse med vin erhvervsmæssigt. Jeg ville få det sendt

nå fred med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 5. Feb 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære alle
Tak for de fine svar, som viser at det nok er for kompliceret at tage lidt med hjem i egen bil for at spare lidt på fragten - i hvert fald når det er som importør. Jegtror jeg fastholder den stringente tilgang, hvor jeg bestiller større mængder og får det fragtet herop på vanlig vis.

God dag derude.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)