Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge guld - skat, regler, moms?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg går og scraper guld i min fritid og ønsker at sælge det til guld opkøbere, hvordan betaler jeg skat af det?
Skal jeg starte virksomhed for det? Andre regler jeg skal være ops på? Moms, faktura, regler, kontrol stempler, etc

Nogen steder jeg kan henvende mig for mere vejledning?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

casper405:
jeg går og scraper guld i min fritid

His det er fra gammel elektronik er det ikke lovligt uden du en miljøgodkendelse.

Tilmeldt 26. Oct 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn: tak for svar, jeg kommer nok til at bruge noget kongevand etc for at få sorteret guldet fra


Indtil videre kan jeg forstå jeg skal oprette en enkeltmands virksomhed

Det jeg studser over er “omvendt betalingspligt” ved salg af ædelmetaller. det betyder at køber(guldforretningen) betaler momsen. Vil det sige jeg skal lave en faktura når jeg tager ind i Guld forretningen og give den til dem hvor der står “køber betaler momsen”? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For at kunne købe koncentreret salpetersyre lovligt vil det kræve at du har et firma. I øvrigt  er det ikke tilladt at forarbejde elektronik uden miljøgodkendelse.

Værd opmærksom på at moderne elektronik har et lavt indhold af ædelmetal, så for at gøre processen rantabel er man også nød til at udvinde kobberet, som der er langt mere af end Ædelmetal.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)