Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forudbetalingsfaktura i Dinero

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Min kæreste og jeg har for en måned siden oprettet et festudlejningsfirma. I starten brugte jeg bare word og excel til at skrive ordrebekræftelser og fakturaer. Nu er jeg dog begyndt at bruge Dinero, og det hjælper mig rigtig meget. Meeen... Vi har hurtigt fundet ud af, at vi er nødt til at lade kunderne forudbetale 20% af beløbet ved ordreafgivelse, så vi er sikre på, at de ikke hopper fra kort inden brugsdatoen. Det resterende beløb skal de så betale 10 dage før arrangementet.
Mit problem er nu, at jeg simpelthen ikke ved, hvordan jeg skal fakturere det i Dinero. Håber et klogt hoved kan hjælpe mig. :)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 18. Jun 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Brian
Tusind tak for hurtigt svar. Det kigger jeg på. :)
Heidi
Tilmeldt 10. Oct 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Reinhold Jensen:

Det lyder som om det du skal have fat I er delfakturering/acontofakturering i Dinero.

Hth
/Brian


Vedr. delfakturering.

Skriver man det fulde beløb på en delfaktura i en tekstlinje. 
Og så del beløbet i pris kolonnen? 

Dineros vejledninger er ikke så nemme at forstå, da de ikke har et eksempel på layout/opstilling af det.

Mvh. Erik

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Erik

ErikPei:

Vedr. delfakturering.

Skriver man det fulde beløb på en delfaktura i en tekstlinje. 
Og så del beløbet i pris kolonnen? 

Dineros vejledninger er ikke så nemme at forstå, da de ikke har et eksempel på layout/opstilling af det.

Der er ikke nogen regler/formkrav for hvordan du gør det - så det afhænger af hvorfor du delfakturerer.

Hvis det er fordi du har leveret en del af en ordre og ønsker at fakturere den, så skriver du det antal varer/ydelser du har delleveret på fakturalinien, ganske som en almindelig faktura - jeg ville så henvise til hvilken ordre/aftale fakturaen vedr. - enten i kommentarfeltet på fakturaen, eller som tekst til selve fakturalinien, hvis der er er andre ting på fakturaen. Jeg antager at der i din aftale med kunden er angivet mulighed/betingelser for dellevering.

Hvis det drejer sig om en delbetaling af en større ordre/opgave som en forudbetaling, så vil jeg oprette et "produkt" i Dinero der hedder acontobetaling/forudbetaling og så lave en faktura på det beløb der er aftalt som forudbetaling. Angiv i tekst på faktura eller selve linjen.
Når orden leveres så vil jeg (for gennemskuelighedens skyld) fakturere det fulde beløb som aftalen/ordren lyder på og så lave en kreditlinie på det "produktet" acontobetaling/forudbetaling der modsvarer forudbetalingen. Gerne med en tekstlinie der henviser til fakturaen hvor der er forudbetalt.

Jeg synes Dinero forklarer det meget fint her https://dinero.dk/ordbog/delfaktura/ :-)

Hth
/Brian

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)