Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag ved privat udlejning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har et spørgsmål vedr. skattefradrag for privat udlejning af bolig.

Min kone og jeg ejer sammen en ejendom hvor vi overvjer at omdanne en af bygningerne til et Bed&Breakfast med 5 værelser.

Jeg kan læse mig til at man må tjene op til 28.600 kr. skattefrit årligt ved at køre efter bundfradrags metoden. 
Når vi nu ejer ejendommen sammen betyder det at vi hver især kan tjene de første 28.600 kr. på udlejningen skattefrit eller kan man kun få 1x fradrag pr. bolig??


Vores tanke er nemlig at såfremt ovenstående metode med bundfradraget er muligt, at vi vil stifte et fælles selskab som skal stå for driften og udlejningen af værelserne. Selskabet vil komme til at leje bygningen af os privat til det beløb som vi har fradrag for.

Vil ovenstående setup være en lovlig og ikke mindst fornuftig måde at lave vores setup? eller har jeg overset noget som ikke kan lade sig gøre?

Håber at der er et par kloge hoveder derude som kan hjælpe :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

et fradrag - og den med selskabet bør I have en revisor ind over - da I vil køre en 0 løsning = ikke et oindtjeningsformål og ikke armslængde mellem jer som privat personer og selskabet der skal leje af jer.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tembo:

Hej Aminoer

Jeg har et spørgsmål vedr. skattefradrag for privat udlejning af bolig.

Min kone og jeg ejer sammen en ejendom hvor vi overvjer at omdanne en af bygningerne til et Bed&Breakfast med 5 værelser.

Jeg kan læse mig til at man må tjene op til 28.600 kr. skattefrit årligt ved at køre efter bundfradrags metoden. 
Når vi nu ejer ejendommen sammen betyder det at vi hver især kan tjene de første 28.600 kr. på udlejningen skattefrit eller kan man kun få 1x fradrag pr. bolig??


Vores tanke er nemlig at såfremt ovenstående metode med bundfradraget er muligt, at vi vil stifte et fælles selskab som skal stå for driften og udlejningen af værelserne. Selskabet vil komme til at leje bygningen af os privat til det beløb som vi har fradrag for.

Vil ovenstående setup være en lovlig og ikke mindst fornuftig måde at lave vores setup? eller har jeg overset noget som ikke kan lade sig gøre?

Håber at der er et par kloge hoveder derude som kan hjælpe :)

Der er et par forhindringer i dit beskrevne setup.

 

For det første skal du udleje et værelse til beboelse, ikke til et selskab som skal drive hotel/B&B. I forlængelse heraf, så er B&B ikke beboelse i den forstand - det er et hotelophold. Udlejning til beboelse må som udgangspunkt ikke indeholde servering af forplejning.

Læs denne vejledning fra Skathttps://skat.dk/skat.aspx?oid=2285015&chk=216701

 

Næste problem er, at du skriver bygningerne i "flertal" - reglen for bundfradrag kræver du selv bor der. Ligger bygningerne på samme matrikel, hænger bygningerne sammen eller fremstår det som to separate bygninger?

 

Tilmeldt 25. Feb 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Næste problem er, at du skriver bygningerne i "flertal" - reglen for bundfradrag kræver du selv bor der. Ligger bygningerne på samme matrikel, hænger bygningerne sammen eller fremstår det som to separate bygninger?

Hej Jesper


Tak for dit svar. Ejendommen er en 3-længet gård hvor vi selv bor i stuehuset og en af de andre længer er i dag registreret til erhverv og det er denne bygning vi vil omdanne til B&B. Der er seperat indgang osv. til bygningen.

Så ja vi bor selv på matriklen, men dog ikke i samme bygning som vi påtænker at udleje til B&B.

Vil det gøre nogen forskel såfremt vi vælger kun at køre værelsesudlejning uden mulighed for at købe måltider?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tembo:

Jesper_nl:
Næste problem er, at du skriver bygningerne i "flertal" - reglen for bundfradrag kræver du selv bor der. Ligger bygningerne på samme matrikel, hænger bygningerne sammen eller fremstår det som to separate bygninger?

Hej Jesper


Tak for dit svar. Ejendommen er en 3-længet gård hvor vi selv bor i stuehuset og en af de andre længer er i dag registreret til erhverv og det er denne bygning vi vil omdanne til B&B. Der er seperat indgang osv. til bygningen.

Så ja vi bor selv på matriklen, men dog ikke i samme bygning som vi påtænker at udleje til B&B.

Jeg tvivler på i har ret til bundfradraget hvis i udlejer et erhvervsareal til beboelse - hele pointen med bestemmelsen er netop at simplificere udlejning af et beboelseshus ikke en erhvervsejendom.

 

Helt grundliggene lyder jeres idé som erhvervsmæssig udlejning, ikke værelsesudlejning, og det giver ikke ret til anvendelse af bundfradraget,

Tembo:

Vil det gøre nogen forskel såfremt vi vælger kun at køre værelsesudlejning uden mulighed for at købe måltider?

Det er et skridt i den rigtige retning, men i sig selv ikke nok.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)