Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import på vej hjem fra sin rejse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 1. Nov 18
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Godeftermiddag

Jeg har et spørgsmål omkring import som selvstændig med egen virksomhed, mens man blot rejser som fx turist til udlandet med et almindeligt passagerfly. Varerne kunne evt. tages med i sin kuffert eller en papkasse.

Hvordan importerer man varer lovligt til sin egen virksomhed som almindelig passager på et passagerfly?

Mvh

Bjørn

Fra København
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 117
Fra  ThunderUSB Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ring til Toldstyrelsen på 72 22 12 12, hvis du har spørgsmål om told.

USB-C Hubs, adaptere, kabler til MacBook Pro, iPad Pro, bærbare, tablets billigt på ThunderUSB.dk.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er lidt omstændeligt selv at medtage varerne fra udlandet.  dit firma skal være importør registreret, udover det vil det kræve at du forudanmelder importvarerne i toldsystemet, når du så ankommer til Danmark skal du forbi tolden i lufthavnen og fremvise varen samt forudanmeldelsen.

jeg vil råde dig til bruge et firma til at lave forudanmeldelsen. Et godt bud kunne være Fortoldningsbutikken.

Tilmeldt 17. Apr 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv været i samme situation, og det er bestemt ikke noget jeg vil råde dig til at gøre. Først og fremmest skal du registreres for import (hvilket man kan gøre på Skat's hjemmeside med Nem-ID), men dernæst skal du have udfyldt de relevante import/eksport papirer samt fortolding etc. etc.

Som der nævnes, så allier dig med en virksomhed der kan hjælpe dig med alt det praktiske, ellers kan du hurtigt ende med en stor regning i lufthavnen/ved grænsen.

//Stefan | Black Capital Ventures | Ooolio.com - Alt i tøj og mode online 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)