Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dgs.dk vs krak.dk mfl. - hvem har flest henvisninger?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

På en tidspunkt blev jeg kontaktet af en (ulidelig) sælger fra Eniro, som guidede mig til et sted på nettet, hvor der var en statistik over hvilke af registrene, der havde de bedste besøgstal og flest henvisninger. Da han var så irriterende var jeg mere koncentreret om at komme af med ham end at se på tallene, men nu kunne jeg godt bruge dem. Er der tilfældigvis nogle af jer der kender den pågældende side??
Det var af typen top-10 over erhvervssøgninger.

mvh
Helle
(som lige er røget 12 sider frem i Google ved at følge Amino-råd... I er en guldgrube af værdifuld information! )
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:26
Jeg ved ikke lige hvilken side du tænker på, men til sammenligning af sites synes jeg Alexa fungerer fint. Man kan ikke nødvendigvis regne med de absolutte tal, men til sammenligning mener jeg det er OK. Så lad os med udgangspunkt i eniro se på nogle af de andre portaler:

Eniro i forhold til degulesider.dk

Eniro i forhold til krak.dk

Eniro i forhold til jubii.dk

Du kan selv teste videre på www.alexa.com

Ovenstående er jo de totale tal for de enkelte sites, så lad os for sjov prøve at se på hvordan trafikken fordeler sig mellem de forskellige dele af disse sites:

Eniro:
firma.eniro.dk - 24%
eniro.dk - 24%
kort.eniro.dk - 20%
person.eniro.dk - 13%
kontakt.dk - 8%
go.eniro.dk - 4%
kommune.eniro.dk - 3%
job.eniro.dk - 1%
partner.eniro.dk - 1%
Other websites - 2% 

Jubii:
galle ri.j u b ii. dk - 24%
jubi i. d k - 16%
sear ch . j u b ii . d k - 13%
deba t. j u b i i. d k - 7%
s oeg.jubii.dk - 6 %
m edlem.jubii. d k - 5 %
m ail.jubii.dk - 3 %
h oroskop.jubi i .dk - 3 %
e rotik.jubii. d k - 3 %
t r i p od .j u bii . dk - 2 %
k o m . ju bi i .dk - 2 %
s h o p .j ub i i.d k - 1 %
l o v e .j ub i i.d k - 1%
kigi nd .j u b ii .dk - 1%
livs st il . j ub ii.d k - 1%
meet ic .j u b ii .dk - 1%
woma n . ju b i i.d k - 1%
m.ju b i i. d k - 1%
sjov . j ub i i .dk - 1%
musi k d ow n l oad . jubii .d k - 1%
c h at. j ub i i .dk - 1 %
c a sin o .d k - 1 %
f o rme l 1. j u bii.dk - 1 %
a d s2. j ub i i .dk - 1 %
O t her we b s ites - 3 % 

Krak:
krak.dk - 92%
kort.krak.dk - 5%
profil.krak.dk - 1%
Other websites - 2%  
Tilmeldt 2. Mar 06
Skrevet kl. 11:39

Mikkel, du er simpelthen en guldklump! Super info

mvh
Helle
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 14:08

Hej Helle,

www.fdim.dk kan du sammenligne antal unikke besøgende og antal sidevisninger, se top listerne uge for uge osv.

mvh

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 14:36

Hej Helle

Nu skal du tage web-trafik med måde. Det der er væsentligt at se på, er om det er erhvervs/leverandør-søgninger, eller i eniro''s tilælfde en masse trafik som de i sin tid lavede lidt narrestreger med i forbindelse med deres sol.dk e-mail osv. - Krak.dk har en pokkers masse trafik i kort-søgninger og rutevejledninger osv.

Hvorfor jeg nævner dette overfor dig, er fordi jeg har været i TDC Forlag og solgt for degulesider.dk - og dér sad jeg sammen med to forhenværende Krak-folk, så har en smule indsigt i de forskellige portaler. Derfor vil jeg sige til dig, kig ikke kun blindt på tallene, men også hvad du reelt får ud af det.

Derudover, hvis dit produkt passer ind i det, så er dba.dk så absolut heller ikke en uvæsentlig site at kaste et blik på. Og husk at erhvervssøgninger på jubii.dk er leveret af degulesider.dk, så ved at købe hos de gule sider slår du to fluer med ét smæk .

Jeg er ikke hos TDC mere, langt fra, så derfor kan du betragte mine udsagn her som ganske uden præferencer da jeg så absolut ikke er fortaler for én fremfor en anden. Men med min viden på området vil jeg råde dig til at være her:

- Degulesider.dk
- Krak.dk
- Dba.dk
- Google.dk
- Evt. et par brancheorienterede portaler

Held og lykke med det

PS: Læs i øvrigt mere om det i denne her tråd hvor vi har debatteret lidt i relation til dit spørgsmål :

Tilmeldt 2. Mar 06
Skrevet kl. 14:46

William - Tak - det var faktisk præcis den side jeg havde set.

Matt - Ja jeg er godt klar over at man ikke skal tage det råt for usødet. Baggrunden er at jeg overvejer at bruge lidt penge på krak.dk (vi er allerede på de gule sider) men jeg ville godt lige se lidt "trafik-tal". Derfor er linket som Mikkel opgav også rigtig godt, da det også siger lidt om hvad folk kikker efter. Min egen instinktive reaktion er at søge efter firmaer på de gule sider og efter kort på krak, og det er jeg nok ikke ene om selvom krak forsøger at markedsføre sig som mere end en "kort-formidler".
Eniro har jeg det lidt dårligt med - jeg bryder mig ikke om deres markedsføring eller deres sider for den sags skyld, så de vil ikke få nogle af vores begrænsede markedsføringskroner.
Og det var faktisk den pågældende debat om dba.dk, der gav mig den lyse ide at spørge jer, så ja den har jeg læst.  Tak for dit input.

mvh
Helle

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:57
Ja, det fine ved Alexa.com er, at man her kan se fordelingen af traffik på sub-domain plan. Disse informationer vil portalerne normalt IKKE fortælle os. Heldigvis kan de ikke gøre en skid ved at Alexa.com viser disse tal frem, omend jeg ved at mange af dem hader det. Sur røv for dem - fedt for os :)
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:53

Hej

Jeg har som Matt en fortid ved TDC Forlag. Og jeg kan kun støtte op om Matts prioritering af medier.

Held og lykke

Carsten Hjerresen
Cre8ing.dk - Webdesign fra 1.000 kr

ch@cre8ing.dk
www.cre8ing.dk

Rugvænget 35
7490 Aulum
Danmark
mobile: +45 29926456

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)