Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af Hobbyvirksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har fået stor interesse inden for håndarbejde, og har et stykke tid tænkt over om jeg kunne gøre denne hobby til noget mere.

Jeg har derfor overvejet om hvorvidt jeg skal begynde at sælge opskrifter eller færdiglavede produkter.

Dette er dog et område jeg ikke har været inde på før, men interesseret mig meget for, nemlig iværksætteri.

Tanken med denne hobbyvirksomhed er ikke at jeg skal kunne leve af den, eller være afhængig af det eventuelle overskud den kunne medføre, men mere som interesse og muligvis lidt penge ved siden af, mens jeg studerer.

Jeg har på forhånd gået i gang med en mindre forretningsplan for at få overblik, men som også er med til at rejse nogle spørgsmål for mig:

- Er det bedst at stifte et enkelmandsvirksomhed eller et PMV?

- Hvordan udregner jeg salgsprisen for mine produkter, ud fra materiale, antal timer brugt i at lave produktet, markedsføring osv.

- Hvor stor del af administration i form af skat og moms skal jeg forvente, og vil dette kræve noget bogholderi eller revisor?

Jeg vil gerne på forhånd sige tak for eventuelle svar, og tager glædeligt imod alle former for konstruktiv kritik og feedback

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Forskellen mellem PMV og enkeltmands - ved salg af varer o.l. er i princippet at PMV er til de som ikke forventer at omsætte over 50.000 kr per år (4000 per måned og du bør nok momsregistrere) Du har næppe indkøb der kunne give dig momsfradrag for købsmoms, så hvis du ved du kommer til at ligge under 50 t per år i salg, så er PMV sikkert udemærket, og det er superlet at gøre om til alm enkeltmands. Overvej stærkt e. bog eller paperback om netop PMV og Enkeltmands (og I/S) til små penge https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)