Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stregkoder til ny kunde - Hvordan gør jeg?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 25. Aug 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en lille webshop hvor vi aldrig har brugt stregkoder/ean numre før. Nu har vi dog fået en større webshop, som gerne vil teste 3 af vores produkter på deres hjemmeside. De skal dog bruge nogle stregkoder på produkterne for, at kunne oprette dem i deres system.

Når jeg læser rundt omkring ligner det, ar jeg skal ud og betale omkring 6-700 kr for at købe stregkoder, hvilket nærmest er vores fortjeneste da det er en vigtig ordre for os. Er der en nemmere/billigere måde at gøre det på? Jeg tænker, at når de skal bruge stregkoden til intern brug og ikke salg i en butik, er det måske ikke nødvendigt med den dyre løsning? 

Jeg er super meget nybegynder i alt med stregkoder osv. Så bær venligst over med mine nybegynder spørgsmål! :-)

Fra Helsinge
Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. hvis shoppen kun skal bruge det til internt brug så vil jeg mene du blot kan lave dine egne stregkoder. mener at GS1 har en gratis funktion hvor du blot taster de 13 cifre du finder frem til og så genereres selve stregkoden. er ikke ekspert men det er et bud. Det afgørende er om brugen er 100% til internt brug og dermed i et “lukket” system. 

Tilmeldt 17. May 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan købe dine EAN stregkoder billigt her https://stregkoder.nu/
Prisen for en enkelt EAN-kode er 172 Kr. + moms, men prisen falder hurtigt ved køb af flere. Ser https://stregkoder.nu/buy-barcodes/

Under 500 Kr. (eller 6-700 kr) syntes jeg faktisk er en beskeden investering i en mulig ny kunde.
Det kan godt være at du ikke tjener noget på den første prøve ordre, men se det som en investering Smile

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Aug 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er i et lukket system og skal kun bruges internt. De har ikke en butik og lignende, så det burde ikke være aktuelt med det andet. Har fulgt dit råd og fået en stregkode fra en af siderne, som findes online der kan klare det. Håber det er rigeligt :-) Tak! 

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Aug 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er stadig lidt for dyrt for 3 stregkoder synes jeg. Nu må vi se om den gratis løsning ikke holder også kan det være vi må benytte os af den service du henviser til i fremtiden :-)

Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug en online konverter til at lave stregkoder?

Hvis du undersøger lidt nærmere om den nævnte stregkoder.nu og dens netværk kommer du til en side magen til den danske. Der står endvidere at deres database er frivillig og ikke en central database, da disse ikke eksistere - hvilket giver mening. I mine øjne er stregkoder.nu umiddelbart et scam.

Tilmeldt 17. May 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Pocket Development:

Hvis du undersøger lidt nærmere om den nævnte stregkoder.nu og dens netværk kommer du til en side magen til den danske. Der står endvidere at deres database er frivillig og ikke en central database, da disse ikke eksistere - hvilket giver mening. I mine øjne er stregkoder.nu umiddelbart et scam.

Det er korrekt, der findes ingen central database, men flere store databaser, som desværre ikke er komplette.

De undersøger om de koder du får tildelt ikke allerede er brugt og registrere dem, så andre fremover kan se at de er brugt.
Det er ingen garanti, men det vil dælme være dumt at bruge en EAN-kode, som man kan se en anden allerede har brugt.

Det er i øvrigt brugeren John M. Andersen her på Amino, der er en af bagmændene bag stregkoder.nu
Check evt. Stregkoder Danmark ApS (bi-navn Stregkoder.nu ApS) på CVR-regstret.

https://www.amino.dk/members/John-M.-Andersen/default.aspx

Fra København K.
Tilmeldt 8. May 18
Indlæg ialt: 8
Fra  Stregkoder Danmark ApS Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Som allerede nævnt af flere er det ikke nødvendigt at betale for internationale unikke EAN-13 GTIN stregkoder, hvilket er det du får hvis du enten benytter dig af Stregkoder Danmark ApS eller GS1 Denmark , såfremt det kun skal bruges indenfor dit eget lukkede system. Der findes i det tilfælde flere gratis stregkode generatorer på nettet, det er muligt at benytte sig af.

Hvis du derimod benytter dig af et eksternt detailled, vil det i de fleste tilfælde være nødvendigt med en unik EAN-13 GTIN stregkode på hver produkt variant.

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Aug 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt en gratis stregkode generator på nettet, som jeg brugte. Vi er en lille webshop og kunden er ligeledes en webshop, som ikke har butikker og lignende, så det burde ikke være nødvendigt med den anden løsning. Men hvis det bliver aktuelt så lyder det til, at løsningerne beskrevet her, er dem vi skal bruge :-)

Fra København K.
Tilmeldt 8. May 18
Indlæg ialt: 8
Fra  Stregkoder Danmark ApS Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Stregkoder Danmark ApS der ejer siden stregkoder.nu har siden 2018 leveret stregkoder til detailhandel i Danmark i samarbejde med IBN (International Barcodes Network) og har siden leveret stregkoder til mere en 300 virksomheder i Danmark.

GS1 er den store spiller på markedet men ikke den eneste formidler af legale internationale unikke EAN-13/GTIN stregkoder til detailhandel.

Men hvis man blot skal bruge stregkoder til intern brug kan de laves på en gratis online stregkode generator.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)