Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis erhvervskonto hos Revolut

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 74
Fra  christianhvid.dk Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino.

Er der nogen her der har erfaringer med at bruge Revolut Business Free som erhvervskonto:

https://www.revolut.com/en-DK/business/our-plans

Hvis man holder sig indenfor de 5 transaktioner pr. måned, så er det jo svær at slå.

-- Christian

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt er Revolut ikke en rigtigt bank i normalt forstand, og dermed er dine penge ikke dækket af den europæiske indskyder garanti på 100.000 Euro.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Dette er interessant! På baggrund af dit indlæg har jeg spurgt dem som følger:

"Can I open an account in DKK? If not, how would you calculate the exchange rates to say from EUR to DKK? Would it be considered a "Free local payment" if the transactions are to and from Denmark? Am I in any way secured my outstanding amounts in case of your bankruptcy or else?"

Jeg har bedt dem svare pr. mail, så jeg kan jo sende beskeden her, hvis jeg får en.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik ikke svar, men en standard tilbagemelding med mulighed for at tale med nogen eller bare at gå i gang. Ikke overbevisende, men dog med mulighed for at tale med en 'rigtig' person. Jeg vil ikke forfølge det lige nu, medmindre en kunde beder mig om det.

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oprettet en Revolut konto for et ApS.

Første konstatering var at jeg ikke kunne bruge Revolut kortet til at betale en månedlig regning fra Google (fordi det er et "debet kort"). Det dæmpede i nogen grad mine forhåbninger til Revolut.

Fra København
Tilmeldt 30. Dec 19
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også blandet erfaring med at bruge dem. Har mødt flere steder, som ikke godkender dem til erhvervsformål. Blandt andet kan du ikke bruge dem til udbetalinger fra Google og Apple for apps. Så der vil helt sikkert være limitationer. Det afhænger nok af de enkelte cases. Så det er måske en god ide at kontakte dem omkring din specifikke case/virksomhed.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Bering Jensen / Portfolio.Help:
betale en månedlig regning fra Google (fordi det er et "debet kort").

Denne burde jo gå via kontonummer, lige som PBS. Det gør den da vi Lunar, der også "kun" udsteder Debit kort.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Netop den type debit kort top op er der mange der ikke godkender ved kortbetaling - da der jo ofte først trækkes penge for et salg lidt senere, og så kan konto være tom, hvorfor kortet ikke accepteres. Lunar kan ikke idag tilmeldes PBS eller som det hedder idag Nets leverandørservice eller overførselsservice (lønsystemer) og tillader heller ikke erhverv overførsel til udlandet - Det skal efter sigende ændre sig for Lunar fra senest 31/8 -om det så har betydning for priser og andet må afventes

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

For lige at præcisere, så er Revoluts kort (på nuværende tidspunkt) såkaldte "prepaid debit card" og det er tilsyneladende "prepaid" delen som får Google til at afvise kortet.

På den positive side kan Revolut håndtere "direct debit" (konto-overførsel), men det understøtter Google ikke for danske kunder.

Google henviser i stedet til at man kontakter en dansk Google partner som kan tilbyde en alternativ betalingsmetode. Mit forsøg i den retning kom der imidlertid ikke noget svar på.

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop fået bekræftet fra Digitaliseringsstyrelsen at de nu godkender Revolut til NemKonto, hvis man bare indsender tilmeldingsformularen (https://www.nemkonto.dk/da/Servicemenu/Engelsk/NemKonto-Easy-Account-for-companies).

Revolut har også lige opdateret forretningsbetingelser med mere information om hvordan de sikrer kundernes penge:

11. How is my money protected?
We don't lend your money to others. When we receive a payment for your account, or you add money to it, we place the equivalent value of e-money in your account. We quickly either:

* place the money into our ring-fenced accounts that we hold with large global banks (ring-fenced accounts are separate from our own money); or
* invest the payment in low-risk assets held in a separate account with financial institutions.
We call this safeguarding.

Safeguarding helps protect you if we were to become insolvent. Safeguarding regulations make sure that once we have paid any costs related to an administrator or liquidator, we must repay you from our ring-fenced accounts before we repay any others we owe money to.

Unfortunately, the law doesn't allow us to pay you interest, and the money in your account isn't covered by the Financial Services Compensation Scheme.

Så der er ikke rigtig bankgaranti, men en vis grad af kreditorbeskyttelse.

For at besvare Jørgens spørgsmål, så kan du få konto i DKK.

Med mulighed for NemKonto tilknytning er Revolut i hvert fald værd at overveje, hvis man kan leve med ulemperne ved kun at have en udenlandsk konto med debet kort. I modsætning til Lunar godkender de både holdingselskaber og udenlandske ejere, så det er der nok nogen der kan få glæde af.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)