Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny erhvervskonto uden at flytte mit privat engagement.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 22. Mar 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som overskriften lyder, så søger jeg en bank, der vil oprette en erhvervskonto uden at jeg skal flytte min privat økonomi med. Jeg har en enkeltmands virksomhed og har bare brug for en konto med evt. tilhørende mastercard/Visa debit og hvor jeg kan tilknytte virksomhedens nemkonto.

Findes sådan en bank/sparekasse i år 2020? Dem jeg har snakket med indtil videre vil både have min privat og erhvervsøkonomi samlet.

Mvh.

Kristian

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kris75:
Som overskriften lyder, så søger jeg en bank, der vil oprette en erhvervskonto uden at jeg skal flytte min privat økonomi med.

Prøv at se på Lunar eller Revolut. Hvis du ikke har behov for kredit.

Tilmeldt 22. Mar 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Lunar havde jeg søgt hos, men så skrev de at de ikke kunne behandle ansøgningen på nuværende tidspunkt pga de omligger deres business del. Kan man også have virksomhedens nemkonto tilknyttet Revolut? Og nej, jeg har ikke brug for kredit :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kris75:
Kan man også have virksomhedens nemkonto tilknyttet Revolut?
de siger selv nej - men jeg har set en anden hævde han var lykkedes med det - husk CPR må ikke være tilknyttet også - hvis du er et selskab

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Mar 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Har været inde og se dine svar på diverse forumer og kan godt se at det er lykkedes for nogen. Det har da gjort mig noget optimistisk. Jeg har oprettet min konto hos dem som virksomhed og ikke freelancer. Kan det blive et problem tror du?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kris75:

Hej John

Har været inde og se dine svar på diverse forumer og kan godt se at det er lykkedes for nogen. Det har da gjort mig noget optimistisk. Jeg har oprettet min konto hos dem som virksomhed og ikke freelancer. Kan det blive et problem tror du?

ikke hvis du er CPR freelancer - som de klart kan tilknytte - men hvis du er et selskab - så helt klart ja hvis dit CPR er tilknyttet - og ikke kUN dit CVR - så hæver du jo penge privat og kan få langt mere end 100% skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Mar 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Ved du også hvordan jeg får indtastet mit iban nummer ind hos nemkonto erhverv nu siden jeg ikke har et konto nr. med Revolut?

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

https://www.nemkonto.dk/da/Servicemenu/Engelsk/NemKonto-Easy-Account-for-companies

Du skal udfylde registreringsformularen her (https://www.nemkonto.dk/da/Servicemenu/Engelsk/~/media/Files/Nemkonto/English/NemKontoForm%20Companies.ashx) og sende den ind til Digitaliseringsstyrelsen.

Herefter vil du højst sandsynligt få afvist tilmeldingen med den begrundelse at Revolut ikke er et godkendt pengeinstitut i Danmark.

Hvis de allgevel kommer til at godkende kontoen, så er det sandsynligvis en fejl, og du risikerer at NemKonto tilknytningen vil blive lukket når det bliver opdaget.

Lad os endelig høre hvad de siger.

Tilmeldt 22. Mar 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg prøve Smile. Ved du om man kan sende dokumenterne via mail eller skal det gøres med brev? Jeg skal nok holde jer underrettet omkring udfaldet :-)

 

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt sende via mail.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)