Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lukke firmaet og starte nyt, eller konvertere?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,
Jeg har i øjeblikket en IVS (+ holding IVS) med en bankkonto siden januar 2018 for en fødevareproduktionsvirksomhed. Jeg har besluttet ikke længere at fortsætte denne forretning, da den ikke var vellykket eller rentabel. Derudover er jeg opmærksom på kravet om at konvertere IVS inden april 2021.

Jeg har nu en ny forretningsidé. Det er en anden forretningstype, mere relateret til en digital handelsplatform. Jeg overvejer at slå denne idé til et finansieringsprogram, der understøtter disse typer virksomheder senere på året. Forudsat at det er vellykket, ville jeg derefter registrere den nye virksomhed ELLER ændre min eksisterende virksomhed.

Nu fremover overvejer jeg, om jeg skal lukke IVS, og gøre en "ren start" med en ny Aps til den nye idé.

Men jeg er ikke sikker på, om dette ville gøre livet meget kompliceret, da jeg allerede har en forretningsbankkonto. Kan en forretningsbankkonto overføres til en ny virksomhed, eller vil den begynde igen? Jeg har hørt, at det ikke er lettere at få disse konti end i 2018.

Har du noget råd om denne situation?

Mvh

Joe

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

De eneste der kan svare på bankkonto - er banken. De kan som også sige den op i dit IVS - men ellers er det frit for, at bruge 40.000 kr på at få omdannet IVS hvis det ikke har negativ kapital - eller stifte et nye ApS - enten personlig, eller via dit eksisterende IVS holding- du skal så lukke IVS ved frivillig likvidation eller eller Erklæring - hvilket tager lidt tid og arbejde, men ellers fungerer fint http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)