Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms for enkeltmandsvirksomhed med omsætning <50.000,-

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. May 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Har oprettet et CVR for en hobbybetonet enkeltmandsvirksomhed, dvs. køb & salg af klassiskeveteran motorcykler i mit private hjem.

Oprettelsen indebærer nogle etablerings omkostninger:

A: Indkøb af forbrugsmaterialer& værktøj og manualer som ikke alle umiddelbart kan udfaktureres.

B: Varelager der omsættes løbende

C: Driftomkostninger for transport til køb/salg, besigtigelser, annoncer, internet, syn, opvarmning

Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig til moms og skat, er der nogle der kan sætt emig nemt i gang?

Mvh

Brian B.
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian B.:
Har oprettet et CVR for en hobbybetonet enkeltmandsvirksomhed, dvs. køb & salg af klassiskeveteran motorcykler i mit private hjem.

Oprettelsen indebærer nogle etablerings omkostninger:

A: Indkøb af forbrugsmaterialer& værktøj og manualer som ikke alle umiddelbart kan udfaktureres.

B: Varelager der omsættes løbende

C: Driftomkostninger for transport til køb/salg, besigtigelser, annoncer, internet, syn, opvarmning

Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig til moms og skat, er der nogle der kan sætt emig nemt i gang?

Mvh

Brian B.

Moms afhænger af om din virksomhed er momsregistreret? Hint: Det har du taget stilling til da du oprettede virksomheden!

 

I forhold til skatten. Så skal du lave et regnskab over indtægter/udgifter, du beskattes af overskuddet. Har du overvejet eller måske allerede anskaffet et regnskabsprogram; der findes mange gode alternativer på nettet som for relativt få penge og nemt kan hjælpe dig med, at opstille regnskabet.

Tilmeldt 26. May 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Tak for hurtig respons.

Jeg er ikke momsregistreret da jeg forventer en omsætning > 50.000,-, men kan jeg ikke alligevel trække momsen fra for A, B & C?

 

Vedr. regnskab har jeg kigget lidt på "Billy" som jegf bruger på i mit lønmodtagerjob, det virker fint.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian B.:

Jeg er ikke momsregistreret da jeg forventer en omsætning > 50.000,-, men kan jeg ikke alligevel trække momsen fra for A, B & C?

Når du ikke er momsregistreret så kan du heller ikke trække moms fra.

Brian B.:

Vedr. regnskab har jeg kigget lidt på "Billy" som jegf bruger på i mit lønmodtagerjob, det virker fint.

Mig bekendt fungerer det ganske fint for mindre virksomheder og giver dig et godt udgangspunkt for opgørelsen af skatten.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian B.:

men kan jeg ikke alligevel trække momsen fra for A, B & C?

 

Selvfølgelig kan du ikke det når du ikke er moms registreret.

I øvrigt kan det undre at du ikke kommer over 50.000 i omsætning årligt, når du sælger veteran motorcyler, helt billige er de vel ikke?

Tilmeldt 26. May 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

oki tak, det giver mig en god start:)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)