Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette selskab trods gæld til SKAT

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Feb 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde besøg af SKAT og de var ikke villige til at indgå en afdragsordning, kun på vilkår som jeg umuligt ville kunne overholde. Har ikke hørt fra dem siden, men han nævnte noget med en paragraf 11 ? Confused

Efter at have talt med en revisor omkring min sag mente han jeg skulle lukke mit CVR nummer for at undgå den offentlige ydmygelse hvis de erklærer mig konkurs. Så her står jeg nu, har masser af kunder og skylder "kun" SKAT.

Vil jeg kunne oprette et ApS i mit eget navn? - hvor meget sikkerhed vil de stille og kan de kræve selskabet lukket når de får kigget nærmere på min sag?

Har forsøgt at få oprettet et selskab med et familiemedlem som ejer, hvor jeg så kunne blive ansat, men det viser sig næsten umuligt at få en erhvervskonto, i hvert fald hvis vi er ærlige omkring hvorfor.. Kan det passe man bliver nødt til at lyve? 

Har ikke brug for moralprædikener, ved det er dumt at komme bagud med moms og har absolut i sinde at betale min gæld til det offentlige - det kræver blot at jeg kan tjene nogle..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Bacca:
Efter at have talt med en revisor omkring min sag mente han jeg skulle lukke mit CVR nummer for at undgå den offentlige ydmygelse hvis de erklærer mig konkurs. Så her står jeg nu, har masser af kunder og skylder "kun" SKAT
Den ved jeg ikke om jeg forstår - men er det et selskab eller en personlig virksomhed. den kan give lidt mening med et selskab, som han så mener du skal lade tvangslukke, men om du så slipper helt afhænger af, om skat feks kunne være af egen ejerløn - I personlig virksomhed giver den ikke mening

Bacca:
Vil jeg kunne oprette et ApS i mit eget navn? - hvor meget sikkerhed vil de stille og kan de kræve selskabet lukket når de får kigget nærmere på min sag?
det kan ingen her sige-  det kan KUN skat ud fra hvad din gæld er mm

Bacca:
Har forsøgt at få oprettet et selskab med et familiemedlem som ejer, hvor jeg så kunne blive ansat, men det viser sig næsten umuligt at få en erhvervskonto, i hvert fald hvis vi er ærlige omkring hvorfor.. Kan det passe man bliver nødt til at lyve? 
Ikke helt forstået. Du kunne lige så godt sige du ikke kan få arbejde og vil høre, om det er OK du så stjæler lidt. Nej du skal ikke lyve - det er ikke vejen frem, og hvis du vil via stråmand = en der faktisk ikke skal drive virksomheden, men alene være der for at stå på mål for dig, så skal du være 100% ærlig overfor det familiemedlem og har det ikke råd til at havne i samme situation - så skal du lade være, ganske ærligt.

Alt kan jo have konsekvens og ja, det kan da meget vel passe, at banker siger, de ikke vil stille konto til rådighed, hvis de lugter, at det er en ren stråmandsvirksomhed, hvor et familiemedlem - måske som uvidende, kan blive den næste til at stå med problemer. Banker og det offentlige SKAL jo bruge alm fornuft, og stille de samme krav som du ville stille, hvis din nabo skyldte dig 100.000 kr, som naboen ikke kunne betale -  og naboen nu bad om lov til mere kredit og mere i lån. Det skat kræver, er alene sikkerhed for at du fremover kan betale din moms og skat - og det er vel ikke så urimeligt.

Bank reagerer vel mest fordi de også føler de er - eller kan komme, i klemme, og en sag er at tage en risiko ved en ny kunde, men hvis den peger mest mod tab, så er det ikke muligt at få en bank med.

Det er ikke en moral prædiken, men blot en konstatering af, at selvklart kræver skat og moms (og andre kreditorer hvis de kan) + banker, at du i alle fald ikke, selv - eller via en stråmand kan gå ind i en ny gældsætning

Hvad skat kræver - er formeligt svarende til en momsperiodes moms i sikkerhed - hvis det er er moms der er på tale - lidt som at man må regne med at leverandører man har svigtet - vil kræve forudbetaling for de næste leverancer, indtil de har fået deres tilgodehavende.

Tag hjælp af din revisor - til at gå med i forhandling med skat og bank om muligt - og ellers, overvej om du virkeligt kan være stensikker på, at den forretning du mener du KAN leve af nu - også er en du kan leve af, hvis du ikke skal kræve moms ind, og så selv bruge beløbet, i stedet for at aflevere til skat. Vær stensikker på, at det du vil, faktisk holder vand. Ellers -

Når man står i et hul, så er det første man skal gøre, at holde op med at grave - Jeg ved den bemærkning lyder surt - men der er meget sandhed i den.

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Udgangspunktet er at SKAT vil stille samme krav om størrelse på sikkerhed uanset om driften er i din enkeltmandsvirksomhed eller i dit selskab. Udgangspunktet er at sikkerheden skal svare til dit momstilsvar i en momsperiode. Dog er SKAT ofte hurtige til at smide et skønsmæssigt beløb ud på typisk 50.000 kr.

At bruge et familiemedlem som frontfigur har SKAT før stoppet og krævet sikkerhedsstillelse for når det er oplagt at familiemedlemmet agerer stråmand.

Tilmeldt 27. Feb 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John.

Jeg har drevet min gamle virksomhed i næsten 20 år uden problemer, og den kan sagtens løbe rundt også når skat og moms bliver betalt. Familiemedlemmet har indgående kendskab til mit regnskab og har ofte hjulpet mig i virksomheden.

Vi var helt ærlige over for vores gamle bank, men fordi det lugter lidt af stråmand vil de ikke hjælpe.

Jeg mener jeg er stoppet med at grave, nu skal jeg op ad hullet og have det fyldt op igen.. Hvordan kommer jeg videre?

Virkelig ærgerligt at sige farvel når nu jeg har en god kundegruppe. SKAT kan der ikke forhandles med, det har jeg opgivet.

Tilmeldt 27. Feb 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan uden problemer stille sikkerhed for 50000,- hvis det er det de kræver. Men jeg frygter at de kan erklære det nye selskab konkurs eller andet hvis "bare" jeg driver virksomheden videre i et andet cvrnummer?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Bacca:

Jeg kan uden problemer stille sikkerhed for 50000,- hvis det er det de kræver. Men jeg frygter at de kan erklære det nye selskab konkurs eller andet hvis "bare" jeg driver virksomheden videre i et andet cvrnummer?

 

de erklærer ikke et nyt selskab konkurs - de kræver sikkerhed f.eks - og du KAN - afhængig af selskabsform eller hæftelsesgennembrud - hænge personlig på gammelt selskabs skat - men det ny selskab - enten skal de stoppe dig som konkúrsrytter (ikke efter en konkurs som udgangspunkt overhovedet) eller - det ny selskab skal stille sikkerhed - eller - de KAN kræve sikkerhed - hvis din skattegæld/momsgæld er fra personlig virksomhed eller i det hele taget personlig - i anparterne i det ny selskab - men de erklærer det ikke konkurs, for det er det jo ikke

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Feb 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du siger er altså jeg godt kan forsøge at stifte et ApS? Jeg vil vel ved stiftelsen få besked fra SKAT om hvad de kræver af feks sikkerhedsstillelse? 

- Jeg vil vel blive afkrævet en eller anden for lønindhold i det jeg får udbetalt fra mit nye selskab? Set med mine øjne vil de 40000,- som et selskab som minimum kræver jo være bedre givet ud i et afdrag på min gæld, men i såfald kan jeg jo ikke komme videre. Kan de finde på at gøre udlæg i de penge? 

Min gamle virksomhed blev drevet som enkeltmandsvirksomhed, så hæfter personligt for gælden der.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Bacca:

Set med mine øjne vil de 40000,- som et selskab som minimum kræver jo være bedre givet ud i et afdrag på min gæld, men i såfald kan jeg jo ikke komme videre. Kan de finde på at gøre udlæg i de penge? 

Min gamle virksomhed blev drevet som enkeltmandsvirksomhed, så hæfter personligt for gælden der.

de 40.000 kr er jo penge du investerer i dig selv og de som har penge til gode har jo ikke glæde af du køber en båd. en bil, eller bruge 40000 kr som bliver ved med at være dine egne på at stifte selskab

Ja du vil hurtigt få krav om evt sikkerhedsstillelse, men du kan da også høre skat inden, om hvad de vil stille for krav. Det kan være godt at lade din revisor tage den debat, da denne nok mere taler Skats sprog

De kan godt kræve pant i dine anparter - for at sikre sig kontrol, men det er ikke specielt almindeligt, med mindre de skaber en større værdi - eller de mener de har ret til de 40 t som du vil stifte for - i en konkurs¨

I personlig virksomhed hæfter du . så hvor hvorfor revisor mener du kan slippe for ydmygelsen ved en konkurs ved jeg ikke helt, for kan du ikke betale, så er virksomheden konkurs formentlig og så er du jo personlig konkurs, de ting hænger sammen, så det må du have bedre forklaret. Han må mene du kan lukke UDEN at blive erklæret personlig konkurs TROR jeg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)