Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ny webshop - ikke nok kunder/besøgende

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 18. Nov 07
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har startet en webshopwww.pmhandel.dk ) og været igang lidt mere end 1 måned. Mit problem er at jeg ikke har nok besøgende og kunder. Faktisk næsten ingen.

Jeg har webshoppen hos Scannet med deres søgeoptimeringsmodul hvor jeg har lavet titler, beskrivelser, søgeord og forsøgt at gøre indholdet relevant i indhold/ord.
Der ud over har jeg adwords på de fleste af mine produkter - direkte til 1 produkt og direkte til kategorierne. Jeg har også en bannerkampagne igang på et netværk.

Jeg har desuden tilmeldt siden diverse linksteder, men det er begrænset hvor meget man gider dette da det er en utrolig tidssluger!!

Jeg søger nogle gode råd, hvad skal jeg gøre ? - Alle input er velkommen.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:49

Peter Michael:

Skal det være gratis for dig at udføre?

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 11:14

Jeg tror du har en udfordring i forhold til de produkter du sælger..

Min kæreste og jeg skal til at købe surround system og vi har kigget lidt på nettet efter det..
Men vi endte faktisk med at bestemme os for, at købe det i en butik nede i byen, selv om det var lidt dyrere, fordi..
Hvad gør vi hvis den går i stykker, fx under transporten, skal vi så bevise at den var i stykker da vi fik den? Hvad hvis den går i stykker senere, bliver der så problemer? Hvad hvis webshoppen går neden om og hjem efter vi har købt, og vi får en reklamation? ..
Så fordi det var en dyr varer, hvor der er risiko for reklationer, turde vi ikke købe på nettet..

Jeg ved ikke, om andre har det sådan, men det kunne være en forklaring..
Så måske du skal slå lidt mere på garanti, reklamationsret osv.

I dag kan alle og enhver jo lave en webshop, og derfor tror jeg det er virkelig vigtigt at webshoppen fremstår meget troværdig især med sådan noget som elektronik, da det jo kan gå i stykker. I en fysisk butik står man ansigt til ansigt med folk og tænker derfor ikke så meget over, om man kan blive snydt, hvis sælgeren virker som om, han er til at stole på.. Men i en webshop har man ikke den menneskelige kontakt og det kan være sværere at vurdere.

Noget der kunne overbevise mig som kunde, var hvis fx i havde en aftale med en eller andet "fysisk" butik eller kæde hvor man kunne indlevere til reparation eller hvis i fx garanterede reparation inden for X antal dage eller man fik garantibevis fra producenten eller lign.

Fra Odense SØ
Tilmeldt 23. Nov 07
Indlæg ialt: 35
Fra  Konfliktpartner.dk Skrevet kl. 11:24

Hej Peter,

Du må kunne se i din statistik, hvad de besøgende gør på din web-side, smutter de hurtigt eller klikker de sig rundt på siden. Det er i hvertfald det gode sted at starte, før du begynder at lave noget om.

Jeg tror det er en god ide, hvis du lidt større /tydeligere gør opmærskom på, hvad du sælger. Du skriver stort i toppen: PM handel, men i stedet, skulle det måske skrive det du tilbyder med stort. Jeg var selv lidt længe (mere en 2 sec.) om at finde ud af hvad du solgte. Det er for lang tid.

Mvh. Eva Maria Knudsen

www.2hjem.dk - til forældre der bor hver for sig  

Tilmeldt 18. Nov 07
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 11:57

Jesper Jørgensen:

Peter Michael:

Skal det være gratis for dig at udføre?

Jesper...Det behøver det ikke, men alt gratis råd og vejledning er altid velkommen.

Tak for de andre inputs, jeg tror bestemt i har ret i det I skriver og jeg vil have det med i mine overvejelser.

EMKom -> Det med hvor de forlader siden kan min scannet shop desværre ikke fortælle mig, men det er ikke så meget mit frafald af kunder jeg har et problem med - tror det ligger meget normalt forhold hvad der sælges for i forhold antal kunder.

Det jeg efterspørger er hvordan jeg får flere besøgende som søger nogle af de produkter jeg har.

Fra København
Tilmeldt 17. Feb 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 12:01

Benytter du dig af sider som hifipriser.dk ?

Jeg ved at hvis jeg skulle købe edb-udstyr af en art ville jeg bruge edbpriser.dk, og hvis jeg skulle købe nye spil ville jeg bruge spilpriser.dk, jeg kunne forestille mig det ville være nogenlunde det samme med hifi.

Webudvikler og stor fan af god øl og mad

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 16:36

Hej Peter  

Til at starte med skal det siges at det område du har valgt at fokusere på, altså IT m.m., er et kæmpe område hvor der er helt vildt mange konkuranter og derfor kan det være svært at være de bedste også sælge noget. 

Du kan prøve at fokusere mere på marketing, ved ikke hvor meget du gør det nu, men hvis du vil invetstere nogle penge i at få den i gang, kan det ikke være en dårlig idé. 

Som tidligere skrevet tror jeg også at du skal prøve dig med HIFI-/EDBpriser, da det er her hvor folk køber IT/HIFI. Det kræver dog at du har de billigeste priser på noget af det du sælger, da dem der køber på HIFI-/EDBpriser kun køber det billigste ting.

Som en anden hjælp kunne du jo at læse E-pusher ligth og lytte til den, også hvis det er en hjælp til at få din webshop igang, købe E-pusher 2.0.

Der er intet galt med din webshop, så vidt jeg kan se ved at kigge den igennem hurtigt, så det hele har noget med at få kunderne der ind på din side også være billigere end dine konkuranter. 

Håber meget at du kan bruge det til noget. 

Mange hilsner

Nikolaj Bomann Mertz

Salgs-og marketingchef/Sales and marketingmanager

Online Parfume

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 16:39

Lige en sidste ting. Ved ikke om du bruger nogle former for statestik, som Google Analytics, men dette kunne godt være en hjælp, for at se hvor dine kunder hopper af. Det kunne jo være det fx. var fordi du kun har Dankort og eDankort

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 02:14

Det er næppe pga at han KUN har dankort og edankort... de fleste danskere har et visa/dankort.. og så nogle personer har derudover Mastercard... sjældent den anden vej... Nogle foretrækker at bruge Mastercard fordi de får kredit på den...

Folk køber meget ofte din slags produkter på anmeldelser og henvisninger fra troværdige kilder... så forsøg om du ikke kan få nogle folk til at anmelde, afprøve nogle af dine produkter og offentligør de test og anmeldelser.... hvis jeg læste en god anmeldelse på dit website, vil jeg være mere tilbøjelig til at købe der...

Tilmeldt 4. Jul 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:53

Hej Peter Michael

Som det tidligere er skrevet, så har du valgt en branche med meget stor konkurrence... - hvilket jo i hvert fald ikke gør sagen lettere. Når det så er sagt, så er det min overbevisning, at hvis branchen/produkterne er en stor personlig interesse, så er dette en stor fordel.

Hvis jeg var dig, ville jeg kigge forbi Hifipriser/edbpriser eller sider som kelkoo og pricerunner. Her kan du med fordel se hvad dine konkurrenter gør i fht. design, brugervenlighed, kundeservice, produktsortiment og ikke mindste prismæssigt. Man kommer ikke foran ved at gå i andres fodspor, men inspiration er godt, og så kan du jo tage det gode, og sortere det dårlige fra.

Mht. din webshop, så vil du givetvis som en af de andre også skriver, kunne få en masse gavn af at læse E-pusher light (og evt. senere den fulde version) - du kan hente den her: www.e-pusher.dk.

Held og lykke med forretningen,

Kasper

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)