Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan jeg kræve indgået kontrakter videreført i nyt identisk selskab

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle

Tilbage efter et stykke tid - efter jeg skiftede email glemte jeg at ændre her- derfor er min nye profil total blank :-)

er der nogle der kan hjælpe - inderst inde kender jeg nok svaret, men måske der er nogle vinkler der kan ændre en smule.

Som underentreprenør havde jeg indgået en flerårig arbejds kontrakt med firma XX A/S, for derved at kunne tilbyde dem en go pris på mit arbejde, da jeg var sikret år frem i tiden og kunne købe et stort lager af materialer hjem med rabat - jeg arbejde upåklageligt Ca 2 år ud af den samlede kontrakt som gjaldt 4 år - dvs der er 2 år tilbage af aftale tid da firma selv valgte at indgive konkurs begæring - de valgte dog få timer inden konkurs at ændre oprindelige firma navn til en dato A/S, og kunne på den måde starte op få dage efter med identisk navn som før nemlig XX A/S (dog andet cvr) -samme adresse, navn, hjemmeside direktør, bestyrelse samt ordre osv- altså intet ændret andet end de ikke mener de er forpligtiget til at videreføre vores kontrakt imellem da de har fundet en der vil gøre det lidt billigere .

Men alligevel kan jeg se at jeg i den 4 årige kontrakt med dem - fo 2 år siden har indgået aftale med netop firma XX A/S og adresse og med samme direktørs underskrift ( der står intet cvr i aftale der kæder firma til specifik ) - når de så nu har startet med samme navn XX A/S og 99 % samme forhold som før - vil jeg så kunne henholde mig til at aftale netop er indgået med XX A/S og ikke et specifikt cvr ? - altså kan man kræve at det nye overtager fordi jeg har kontrakt med identisk ?

Samtidig havde de netop og underligt nok fordi jeg gennem flere år og som kontraktindgået med haft en specifik aftale med betaling den 1 i hver mdr og sådan har det også kørt i flere år - dog eneste gang og blot få dage før den 1 her, spurgte de om jeg ikke ekstraordinært denne gang ville sende dem kreditnota og sende ny faktura med ændret betaling til senere på mdr, hvilket jeg desværre gjorde - ny betalings dato faldt desværre så lige få dage efter deres konkurs- så er sikker på de vidste (selv om de påstår andet )- havde jeg holdt på min betalings aftale . havde jeg "måske" fået mine sidste fakturering.

syntes at det virker utrolig planlagt at jeg skulle "snydes" for penge (over 1/2 mil) 🥴- og det er egentlig ikke fordi jeg overvejer at vil genoptage arbejde at jeg ønsker at vide om jeg kan sandsynliggøre gyldigheden af kontrakt - men så vil den have en værdig og retslig

Kan nogle hjælpe med at par skarp input 🙏

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du bør i alle fald henvende dig til kurator - evt nok med en advokat når vi taler ½ mio kontrakt - og se om du kan have et krav mod boet og OM der kan overvejes hæftelsesgennembrud - at ejerne af det oprindelige har optrådt groft uforsvarligt og overført værdier fra gemla til nye - ex kundelister og meget andet - uden om kurator og boet

Ellers er det korte svar, at du ikke har kontrakt med det nye dato A/S men alene med det gamle - men jeg ville nok ofre en kort samtale med en jurist omkring hvenvelse til kurator

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er muligt, at dit tilgodehavende efter anmodning om kreditnota og ændret betalingsdato, kan klassificeres som skyldnersvig. Det får du nok ikke afklaret uden omkostninger til en advokat og en tur i retten, med mindre der kan indgås forlig - hvilket du, som du beskriver forholdene, ikke har meget at miste på at forsøge at opnå.

Mht. kontraktlig forpligtelse, så er der muligvis ikke et CVR nummer på kontrakten, men lur mig om der ikke er en dato? Argumentet (for modparten) må være, at en kontrakt indgået på et tidspunkt før stiftelse af nuværende firma hæfter de ikke for.

Tilmeldt 18. May 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :
tak John .....du har ret og som jeg tænkte , jeg kan fortælle at de har lavet aftale med netop kurator om at de har købt værdier (for en slik) og skal videreføre arbejde. så kurator vil jeg ikke have meget opbakning fra.

Jeg har i forvejen krav mod boet på de manglende betalinger af faktura - men der er så meget underskud som de har rykket frem og tilbage , så der er hverken til pargraf 93/97 eller andre - sjovt nok kun lige nøjagtig til at dække kurator :-) - så man skal også kende sine kampe og vide om det er spildt at få ret....... jeg vil jo ikke få noget ud af det selv om jeg fik ret

kan man på nogle måde kræve gøre dem personlig ansvarlige for at de "bevidst" har ændret min betaling vel viden om at det var for jeg ikke skulle få penge - jeg ved at nogle har fået penge få dage før, og samarbejdspartner de er meget afhængige af i det næste setup her har de givet info længe før+ jeg ved de har fået en del af deres udestående.

Tilmeldt 18. May 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak. jeg tror begge dele kan være løsning, forlig er jeg ved at prøve, men folk med penge holder stadig på dem så retten er måske muligt bare for at vise man ikke finder sig i alt
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ofcourse:
kan man på nogle måde kræve gøre dem personlig ansvarlige for at de "bevidst" har ændret min betaling vel viden om at det var for jeg ikke skulle få penge - jeg ved at nogle har fået penge få dage før, og samarbejdspartner de er meget afhængige af i det næste setup her har de givet info længe før+ jeg ved de har fået en del af deres udestående.
man kan sige, at man ikke må forfordele kreditorer - give nogen besked før andre osv - men kan du bevise det og vil køre den mod dem - via kurator - tvivlsomt - men det lyder ikke rart - som sådan noget aldrig er

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)