Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg videresælge denne vare?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ravn:

Albert van Harten:
Fordi moral er vigtigere end jura

øhh nu ikke altid.

Moral er individuelt - sjovt som folk kan gå i selvsving over at folk holder eksotiske eller for den sagt skyld elefanterne i cirkus, når de intet siger til de ca. 30 milioner svin der avles årligt i Danmark.

Jura er opfundet af mennesker, moral er naturlig. Jura, love og regler er opfundet for de, der ikke kan eller vil opføre sig ordentligt, samt deres ofre.

Med lov skal land bygges, ikke vedligeholdes.
Moral kan eksistere uden jura, jura kan ikke eksistere uden moral.

Altså er moral vigtigere end jura.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

hemmeligagent:

Da dyresex var lovligt, var du en af dem? Eller hvad? :)

Self er moral vigtigere end lovgivning. Det samme gælder den anden vej. Altså hvis noget er forbudt, men moralsk acceptabelt, så er det ikke "ulovligt" hos mig ;) feks at ryge/dyrke cannabis. Men det er en helt anden debat. Tænker trådstarter har fået sine svar. Adjø

Jeg er helt enig med dig i din betragtning. Selvom jeg personligt stiller lidt spørgsmålstegn ved at ryge cannabis, men det siger mere om "at ryge" end om "at bruge cannabis" :) Men et andet eksempel hvor jeg mener at moral helt klart kan overrule lovgivning: jeg kører som udgangspunkt aldrig for stærkt. Hvis der dog kører en foran mig, som ligger og svinger mellem 60 og 80 km. i timen, og jeg af den grund skal tilpasse min hastighed konstant, så vil jeg overhale vedkommende. Jeg må i så fald ikke overstige 80 km.-reglen, jf. færdselsloven. Det kan jeg komme til alligevel, hvis der kommer modkørende på længere afstand, for ikke at være dem til gene. Så jeg vil overhale med lidt forhøjet hastighed, fordi alternativet er at jeg belaster klimaet ekstra ved at ligge og svinge mellem 60 og 80 km. i timen.

Tilmeldt 15. May 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person
Hej, vil I ikke være søde at stoppe jeres diskussion her på tråden? 😊
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan klikke på Stop med at sende e-mail hvis nogen svarer på indlægget i toppen af skærmen, hvis du ikke vil modtage notifikationer i din mail hvis der kommer flere bidrag fra andre. Jeg vil imødekomme dit ønske, selvom der ikke er nogen lov eller regel der påbyder mig det.

Albert

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Albert van Harten:
Jeg vil imødekomme dit ønske, selvom der ikke er nogen lov eller regel der påbyder mig det.

Godt så lad mig skære det ud i pap så alle kan forstå det :) Vi holder os til emnet i trådene og lige nu er trådet gået ud over det emne som var om det var lovligt at sælge et produkt andre laver.

Tilmeldt 15. May 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Jeg ville bare være ærgerlig over at gå glip over andre gode input hvis jeg gjorde det 😊

Tak for det 😊
Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 472
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 3 person

Moral er vigtigere end eksotisk jura og tamme dyr

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)