Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb hvid pladet bil i CVR nummer for leje den ud til mig privat

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra 6070 Christiansfeld
Tilmeldt 14. May 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Jeg kører temmelig mange kilometer (70.000km) om året i egen bil i forbindelse med arbejde, alm befordring.

Mine udgifter til transport er selvsagt temmeligt høje.

Derfor vil jeg høre ad, om der er nogen økonom i at oprette et cvrnr. købe en hvidpladet bil og leje den ud til mig privat for pris en der dækker selve udgift, afdrag og vedligehold?
(lidt som en lånebil på værkstedet)

Er det overhovedet lovligt at lave et nul moms firma, som overstående?
- Normalt siger jeg, at hvis jeg er i tvivl, så lad være. Men jeg syntes overstående er anderledes.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det  vil ikke i sig selv være erhvervsmæssigt formål tror jeg - og dermed ikke momsfradrag - og det vil sikkert også kunne støde på andre ?? fra skat

Hvad skulle formålet være? Hvis du har udgifter for 40.000 + moms 10.000 = 50.000 i firmaet der udlejer, og skal dække det privat - så skal du vel have en regning på billeje 40.000 kr + moms 10.000 kr = 50.000 kr som du skal betale privat = helt præcis det samme privat som hvis du havde udgiften privat direkte frem for gennem et firma?

Det eneste rigtigt må vel være at eje den bil privat og få skattefradrag for firmakørsel / skattefri kørselsgodtgørelse, afhængig af firmaform for de mange km du kører for firmaet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)