Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps formålsændring

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer
Håber der er nogle der måske kan svare på følgende.

Jeg har er aps ( lille fitness virksomhed) som
Har et underskud (ca 300.00) Jeg forventer ikke at det vil give overskud i den nærmeste fremtid.

Den eneste måde, hvorpå jeg ser at jeg kan få et overskud, er ved at jeg skyder kapital ind investere lidt i værdipapirer via aps’et.

Så spørgmålet er, kan jeg blot gå ind på virk selv og ændre virksomhedens formål, til også at omfatte handel med værdipapirer? Eller er der andet der også skal gøres?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må gerne handle med værdipapirer i dit selskab uden at det står i formålet.

I holdingsselskaber må du ikke have drift i selskabet, men kun handle/eje værdipapirer. Deri ligger forskellen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Andyh:
Har et underskud (ca 300.00) Jeg forventer ikke at det vil give overskud i den nærmeste fremtid.

Den eneste måde, hvorpå jeg ser at jeg kan få et overskud, er ved at jeg skyder kapital ind investere lidt i værdipapirer via aps’et.

Så spørgmålet er, kan jeg blot gå ind på virk selv og ændre virksomhedens formål, til også at omfatte handel med værdipapirer? Eller er der andet der også skal gøres?

Generelt er det jo ikke en god ide at skyde værdipapirer ind - da de beskattes som lagerbeskatning med 22% først og så udbytte - men din tanke er - at skyde nogen ind (som så giver dig skat i forhold til et salg fra dig til ApS og så udnytte underskud fra fittness virksomheden som modtræk mod skat af gevinst investering

Det er en skidt ide rent investeringsmæssigt som beskrevet og skat kan let underkende at du udbytter fra fra underskud - som du ikke forventer overskud på  her fra fitttness ,  som modregning i gevinst på aktieinvestering

Det du skal, er at få det finttness til at give overskud - eller nedlægge det vil jeg mene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. May 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar. Lidt i tvivl om jeg forstår dit svar korrekt. :) Tanken er at skyde en sum ind i aps, som personligt lån til virksomheden.

Aps’ investerer så i en række værdipapirer. Som forhåbentlig vil give en kursgevinst.

Vil den gevinst ikke blive modregnet i aps overskud/underskud?
Og siden hen tilbagebetaler virksomheden låner/pengene til mig.
Min revisor sagde til mig nogle år tilbage, at det var den eneste måde jeg kunne få udnyettet underskuddet på, såfremt jeg ikke regnede med overskud. Men den gang turde jeg ikke rigtigt at investestere i aktier.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tør jeg ikke sige. Det første er naturligvis at værdipapirer kan gå ned (ved vi desværre corona nok) og det andet er, at man ikke kan drive en virksomhed uden det er med overskud for øje - og hvis skat ser eneste formål, som underskud i selve driften skal dækkes af papirinvestering fra lånte penge - så vil jeg ikke turde sværge på det ikke kunne give problem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)